مژدهی آذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

موی ایرانی ترکیب بومی نیاز دارد /استفاده از این شامپو‌ها مشکل شما را رفع نمی‌کند

عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: استفاده از شامپوهای توليد كشور به نسبت شامپوهای خارجی دارای ارجحيت است.

موی ایرانی ترکیب بومی نیاز دارد /استفاده از این شامپو‌ها مشکل شما را رفع نمی‌کندهمایون مژدهی آذر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه بسياری از شامپوهای ايرانی قابل رقابت با شامپوهای خارجی هستند؛ بیان کرد: در انتخاب شامپو بايد به اين نكته توجه داشت كه توليدكنندگان با توجه به ويژگی های موی افراد ساكن در هر كشور، اقدام به ساخت شامپو می كنند.

وی افزود: بنابراین ممكن است شامپويی كه برای يك كشور اروپايی با شرايط آب و هوايی خاص و نوع موی متفاوت مصرف كنندگان آن منطقه كيفيت مطلوبی دارد اما در كشور ما چندان مؤثر نباشد و فرد نتواند همان نتيجه را از آن شامپو بگيرد.

این متخصص پوست و مو ادامه داد : علاوه بر اين موارد، نظارتی بر كيفيت شامپوهايی كه به صورت قاچاق وارد كشور می شوند وجود ندارد و استفاده از آنها می توانند مشكلاتی را برای افراد به همراه داشته باشند، با توجه به اين موارد استفاده از شامپوهای توليد كشور به نسبت شامپوهای خارجی دارای ارجحيت است.

مژدهی آذر در پاسخ به این سوال که افراد چگونه باید شامپوی مناسب موی خود را انتخاب کنند، اظهار کرد: برخی از افراد موهای نسبتا چرب يا نسبتا خشكی دارند و تصور می كنند كه موی آنها معمولی است به همين دليل سراغ شامپوهايی مخصوص موهای معمولی می  روند اما به نتيجه دلخواه خود نمی رسند.

وی با اشاره به اینکه افراد بايد به اين نكته توجه كنند كه اگر نوع موهای خود را به درستی تشخيص ندهند اين نوع شامپوها برای موی آنها كاربرد چندانی نخواهد داشت، گفت: در ساخت اين نوع شامپوها معمولا تركيبات نرم كننده به نسبت كمتری وجود دارد، ضمن اينكه تركيبات داخل اين نوع شامپوها به اندازه ای نيست كه بتواند چربی زياد كف سر را از بين ببرد.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران تصریح کرد : اگر از كيفيت يك محصول خاص اطمينان نداريد، می توانيد شامپويی را انتخاب كنيد كه بسته بندی كوچكی دارد، برای خريد شامپو به ويژه شامپوهای معمولی به توصيه اطرافيان توجه چندانی نكنيد چرا که ممكن است يك شامپو تأثيری را كه روی موی يك فرد ديگر می گذارد، روی موهای شما نداشته باشد.

به گفته مژدهی آذر برخی افراد تصور می كنند كه هرچه پول بيشتری برای شامپو بپردازند، كيفيت بيشتری نصيب شان می شود در حالی كه هميشه اين طور نيست و گاهی ممكن است يك شامپوی ارزان قيمت، كيفيت بيشتری به نسبت يك شامپوی گران قيمت برای شما داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار