سفیر جدید آمریکا در چین: حل مسئله کره شمالی اولویت نخست من خواهد بود

سفیر جدید آمریکا در چین در پیامی ویدیویی اظهار داشت حل بحران کره شمالی از اولویت‌های کاری وی خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، سفیر جدید آمریکا در چین اعلام کرد پایان بخشیدن به تهدیدها از جانب کره شمالی و نیز حل و فصل ناهماهنگی‌ها و عدم تعادل تجارت بین آمریکا و چین از اولویت‌های کاری نخست وی است.

پکن، "تری برانستاد" – فرماندار پیشین ایالت آیووا و سفیر جدید آمریکا در چین – را به عنوان "دوست قدیمی" چین خوانده است. وی در روز 24 ماه مه از سوی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – به طور رسمی به عنوان سفیر آمریکا در چین برگزیده شد.

وی در یک پیام ویدیویی که در یک شبکه ویدیویی محبوب چینی منتشر شد، گفت: "حل و فصل عدم تعادل در تجارت دوجانبه، توقف تهدیدها از جانب کره شمالی، و توسعه روابط دو ملت از اولویت‌های نخست من است."

دونالد ترامپ انتظار دارد چین و رئیس جمهور این کشور – شی جین پینگ – از نفوذ خود در کره شمالی استفاده بیشتری کنند. با این‌حال، وی در چند روز گذشته گفت تلاش چین برای میانجی‌گری در برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی ناموفق بوده است.

این در حالی است که وزارت خارجه چین مکررا اعلام کرده است پکن تمام تلاش خود را در قبال مسئله کره شمالی – از طریق اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور و نیز درخواست برای گفتگوهای گسترده‌تر برای کاهش تنش‌ها – به کار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار