عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس: اختصاص منابع مالی به استان‌های معدنی، باعث جبران بخشی از لطمات وارد شده به این مناطق کشور می‌شود.

رضا علیزاده عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:قانون بازگشت درصدی از درآمدهای معدنی به استان های معدنی در بودجه 96 تصویب شده اما هنوز آیین نامه اجرایی آن به دستگاه های مربوطه ابلاغ نشده است.


وی در ادامه افزود:بطور حتم در یک تا دو ماه آینده دستورالعمل اجرایی آن به مراکز استان ها ابلاغ شده و قابل اجرا خواهد بود.

علیزاده تصریح کرد:اختصاص این درآمد به استان ها وشهرهای معدنی کشور در جهت حمایت از این مناطق بوده و باعث کاهش لطمات وارده به این مناطق می شود.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:بطور معمول مناطقی که معادن کشور در آن قرار دارد از جنبه هایی همچون محیط زیست آسیب دیده و گهگاه حتی با تبعات اجتماعی روبرو می شوند.

وی در پایان تاکید کرد:عدم ورود این بخش از درآمدهای معدنی به خزانه کشور و اختصاص آن به استان های معدنی،باعث جبران بخشی از لطمات وارد شده به این مناطق کشور خواهد شد.


انتهای پیام/
بازگشت درآمدهای معدنی به استان های معدنی کشور

 

برچسب ها: معدن ، بودجه ، خزانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار