دیدار نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف با تروریست‌های مستقر در رقه

نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در نشست شورای برنامه ریزی برای اداره رقه حضور یافت. 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، برت مک گورگ Brett McGurk نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش روز چهارشنبه در دیدار از شمال سوریه در نشست شورای برنامه ریزی برای اداره رقه پس از آزادی آن از دست گروه داعش حضور یافت. 
 
ائتلاف تحت رهبری آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک که ائتلافی متشکل از شبه نظامیان کرد و عرب است و از سه هفته قبل جنگ در داخل رقه را آغاز کرد، پشتیبانی می کند.
 
این گروه ماه آوریل اعلام کرد یک شورای مدنی تشکیل داده است تا امور رقه را پس از بیرون راندن داعش اداره کند.
 
عمر علوش از اعضای شورای مدنی رقه گفت مک گورگ قبلا دو بار در نشست های این شورا در عین عیسی در شمال سوریه که خبر آن علنی نشده بود، شرکت کرده است.
 
سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف، گفت اعضای ائتلاف برای همکاری با نیروهای سوریه دموکراتیک و تشکل های محلی دیگر از جمله شورای مدنی رقه به طور مرتب در شمال سوریه حضور می یابند. وی سفر روز چهارشنبه مک گورگ به شمال سوریه را تایید نکرد و پرسش ها در این باره را به دفتر نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ارجاع داد. 
 
علوش گف مک گورگ و دیگر مقامات ائتلاف،‌ از جمله ژنرال روپرت جونز معاون فرمانده ائتلاف، وعده داده اند در امور زیرساختی کمک کنند اما درباره اینکه چه مقدار پول در اختیار آنها قرار می گیرد، بحثی نکردند. 
 
این ماه داوطلبان در شورای مدنی رقه به رویترز گفتند به ائتلاف اطلاع داده اند که هر سال حدود 10 میلیون دلار برای برقراری مجدد جریان برق و تامین آب و احداث جاده و مدرسه نیاز خواهند داشت. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار