کرمانشاه؛

طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان در کرمانشاه انجام می شود

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کاهش سن اعتیاد در بین افراد خبر داد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار داشت: مقام معظم رهبری اعتیاد را به عنوان آسیب اول اجتماعی اعلام کردند.

وی با اشاره به انجام پژوهشی از سوی سازمان بهزیستی در راستای آسیب‌های اجتماعی، ادامه داد: اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، خودکشی و ایدز پنج آسیب شایع در استان کرمانشاه هستند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کاهش سن اعتیاد در بین افراد خبر داد و ابراز کرد: با این وجود تغییر الگوی اعتیاد، راه‌های پیشگیری و درمان جدید و متناسبی را می‌طلبد.
قادری همچنین از اجرای طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش آموزان (نماد) بر اساس مطالعات اجتماعی و روانشناسی تدوین شده و به عنوان یک طرح بلندمدت برای افراد زیر ۱۶ سال در مدارس طی سال جاری خبر داد.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت ۱۶ کمپ ترک اعتیاد مجاز در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: خدمات در کمپ‌ها به صورت غیردارویی ارائه می‌شود و در تعداد کمپ‌های مجاز استان طی سال گذشته ۵ هزار و ۲۶۴ نفر خدمات درمانی دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: ۳ هزار و ۶ نفر نیز در تعداد ۱۰ مرکز متادون خدمات دریافت کرده و به تعداد ۳۷۴ نفر در سرپناه‌های شبانه خدمات اقامتی، درمانی، ترک اعتیاد و کاهش آسیب اجتماعی ارائه شده است.
به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، به مناسبت هفته بهزیستی نخستین مرکز DIC و کمپ ترک اعتیاد برای بانون، و مرکز درمانی TC اجتماع مدار در کرمانشاه به عنوان دومین مرکز درمانی کشور افتتاح خواهد شد.

قادری یادآور شد: در مراکز TC فرد مبتلا از لحاظ روانشناسی، اجتماعی و پزشکی مورد درمان قرار می‌گیرد و اقامتی ۶ ماهه در مرکز خواهد داشت.
این مقام مسئول از ارائه خدمات ترک اعتیاد، کاهش آسیب و درمان‌های جایگزین به ۱۷۹ نفر از زنان درگیر سوء مصرف مواد مخدر در استان طی سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.