سرتاج عزیز در راس هیأتی به کابل سفر می‌کند

به دنبال توافق افغانستان، چین و پاکستان برای عادی سازی روابط کابل و اسلام آباد قرار است هیأتی به رهبری سرتاج عزیزبه افغانستان سفر کند.

هیأتی از پاکستان به رهبری سرتاج عزیز به کابل می آیدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجراییه می گوید که بر اساس توافق های صورت گرفته، ابتدا هیأتی از پاکستان به کابل می آید و در مورد بهبود روابط دوجانبه مذاکره می کند.

وی می گوید که ریاست اجراییه امیدوار است با پادرمیانی چین و ادامۀ دیدارهای هیئت‎های کابل - اسلام آباد، بخشی از تنش‎ها میان افغانستان و پاکستان از میان برداشته شده و یک روحیۀ همکاری میان دو کشور شکل بگیرد.

قرار است پس از سفر سرتاج عزیز، حنیف اتمر، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به پاکستان برود و خواست های کابل را روی میز اسلام آباد بگذارد.

در این میان، ارگ ریاست جمهوری می‏گوید که توافق افغانستان و پاکستان، هر دو کشور را در موقعیتی قرار خواهد داد تا گفت‎وگوهای اثرگذار و به موقع در کار مبارزه با تروریزم و حالات اضطرار دیگر، که ممکن است بر روابط دو کشور اثر بد بگذارد، داشته باشند.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی رییس جمهور به طلوع گفته است: "رییس جمهور پس از دیدار با نخست وزیر پاکستان و رییس جمهور چین، یک فصل جدید را آغاز کرد. وزیر خارجه چین به افغانستان و پاکستان سفر داشت؛ توقع ما این است که پس از این سفر، میان افغانستان و پاکستان یک مرحلۀ تأثیرگذار آغاز شود".

این در حالی است که جدای از عادی سازی روابط افغانستان و پاکستان، به پای میز مذاکره کشاندن طالبان، از دیگر توافق های این دو کشور و چین به حساب می رود. در بخشی از توافق جدید افغانستان، چین و پاکستان آمده‎ است که هر سه طرف از گروه طالبان می‏خواهند که هرچه زودتر به روند آشتی ملی بپیوندند. بر این اساس، قرار است که در آینده نزدیک "گروه تماس همکاری‎های شانگهای – افغانستان" برای پیش‎برد روند آشتی ملی افغانستان شکل بگیرد.

ولی سوالی که آگاهان مطرح می کنند، این است که در نبود امریکا، آیا این مثلث خواهد توانست همه مشکلات را از پیش روی بردارد؟!

انتهای پیام/

از سرگیری مذاکرات چهارجانبه در افغانستان

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار