تبریز؛

توزیع غذای گرم برای 14 هزار و 500 کودک در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی گفت: از مهرماه سال گذشته تا خرداد سال جاری برای 14 هزار و500 کودک یک وعده غذای گرم به‌صورت روزانه داده شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ارشدزاده مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی در خصوص بحث سلامت کودکان در استان، با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور در راستای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان برنامه کشوری پیش بینی کرده که هر سال اجرا می‌شود، گفت: با توجه به این مسئله از ابتدای سال تحصیلی 96-95 تمام کودکان مهدهای‌کودک روستایی و مناطق حاشیه‌نشین شهری یک وعده غذای گرم دریافت کرده‌اند.

وی افزود: البته یک وعده غذای گرم برای کودکان از فعالیت‌های مستمر بهزیستی استان بوده که در راستای پیشگیری از سوءتغذیه کودکان اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: از مهرماه سال گذشته تا خرداد سال جاری برای 14 هزار و500 کودک یک وعده غذای گرم به صورت روزانه داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین در کنار ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان مهدکودک سراسر شهر و روستای استان، وعده غذایی برای کودکان با معلولیت که در مراکز توانبخشی هستند و یا از خدمات آنجا استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است.

ارشدزاده بیان کرد: با توجه به این تصمیم، 4 هزار کودک معلول از خدمات پیشگیری سوءتغذیه کودکان در استان در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۲۱ کودک سوءتغذیه بیماری متابولیک درمان شده‌اند که هر ماه ۵۰ هزار تومان برای تغذیه این کودکان از طرف بهزیستی به خانواده آنها واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: پیشگیری از سوءتغذیه برای کودکان سالم، معلول و بیمار صورت می‌گیرد و تمام این گروه‌‌ها، حمایت کامل از بهزیستی را دریافت می‌کنند که در سایر دستگاه‌های حمایتی چنین موضوعی برای رشد کودکان تا این اندازه وجود ندارد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار