برکناری 5 مقام ارشد ارتش پرتغال در پی سرقت مهمات

در پی سرقت مهمات از ارتش پرتغال پنج مقام عالی رتبه نظامی این کشور برکنار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ رئیس ستاد کل نیروی زمینی ارتش پرتغال روز شنبه اعلام کرد در پی سرقت مواد منفجره،‌ نارنجک دستی و راکت های ضد تانک از یک انبار ارتش، پنج نظامی ‌عالی رتبه از سمت های خود برکنار شدند.

فردریکو رویسکو دوارته در گفتگو با شبکه ار تی پی پرتغال گفت «برای جلوگیری از اختلال در فرآیند تحقیقات در این باره پنج نفر از فرماندهان واحدهای مربوطه برکنار شدند.»

وی پیشتر اعلام کرده بود برای این سرقت که روز چهارشنبه از انبار مهمات در منطقه تانکاس انجام شد، اطلاعاتی از سوی نظامیانی که در این انبار بودند، منتشر شده است. رئیس ستاد کل نیروی زمینی ارتش پرتغال تصریح کرد « برای انجام چنین کاری،‌ افرادی از داخل باید همکاری کرده باشند.»

ارتش پرتغال روز پنجشنبه اعلام کرد ، در حالی که سامانه دوربین های نظارتی این انبار مهمات از دوسال پیش خراب بوده است، افراد ناشناس وارد پایگاه نظامی شدند و حدود 100 نارنجک تهاجمی و نیز مهمات کالیبر 9 میلیمتری به سرقت بردند.

این منبع روز جمعه تصریح کرد «همچنین راکت های ضد تانک، نارنجک های گاز اشک آور و مقادیر دیگری مهمات و چاشنی به سرقت رفته است.» بنا بر گزارش رسانه های پرتغالی حدود 40 راکت انداز نیز در میان اقلام سرقت شده است.

 
انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار