زنجان؛

كمبود نقدینگی مشكل 70 درصد واحدهای صنعتی استان زنجان

مدیر عامل شرکت شهر ک های صنعتی استان زنجان عمده ترين مشكلات واحدهای صنعتی استان را كمبود نقدينگی و سرمايه در گردش عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: در استان زنجان ۶۵ درصد صنعت استان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند و طبق آخرین آمار از ۷۶۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری مستقر در شهرک‌های صنعتی استان ۶۱۵ واحد آن فعال است.

امیر حمیدنیا عمده‌ترین مشکلات واحد‌های صنعتی استان را کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان و تصریح کرد: طبق پایش انجام شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ۷۰ درصد از این واحد‌ها با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه اند و ۳۰ درصد مشکلات نیز به تامین مواد اولیه به دلیل وجود تحریم ها، نبود بازار فروش به دلیل واردات کالا‌های مشابه خارجی، مشکلات دارایی، بیمه تامین اجتماعی و اختلاف بین شرکا برمی گردد.

وی علت کمبود نقدینگی را عدم توانایی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی دانست و گفت: بانک‌های عامل به دلیل حجم بالای نقدینگی موجود در بازار و عدم بازگشت تسهیلات پرداخت شده، توان پرداخت تسهیلات را ندارند.

این مقام مسئول به تشکیل جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان اشاره و اضافه کرد: روند کار در این کارگروه به گونه‌ای است که مشکلات موردی واحد‌های صنعتی در آن مطرح می‌شود و همچنین مشکلات کلان نیز توسط خانه صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان و نیز مدیران عضو کارگروه مربوطه مطرح می‌شود و با توجه به ضوابط و تدابیر استاندار  تصمیمات لازم در خصوص آن‌ها اتخاذ می‌ شود.

حمیدنیا عمده مشکل واحد‌های صنعتی در اخذ تسهیلات را نبود سند تک برگی ثبتی برای سپردن وثیقه توسط واحد‌های صنعتی و همچنین ضمانت غیر وثیقه برشمرد و گفت: از سال ۹۳ با راه اندازی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک این مشکل تا حد زیادی مرتفع شده است.

 
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.