پورابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت شاه‌بیت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اجرایی نکرده است/به اندازه فروش نفت کالای قاچاق داریم

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: متأسفانه دولت مواد مهمی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اجرایی نکرده است.

دولت شاه‌بیت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را اجرایی نکرده است/به اندازه فروش نفت کالای قاچاق داریممحمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو باخبرنگار مجلسگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بررسی وضعیت قاچاق کالا و ارز در جلسه غیرعلنی روز سه شنبه گفت: وضعیت قاچاق کالا و ارز در کشورمان اسف بار است.

وی ادامه داد: سه سال از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می گذرد اما متأسفانه دولت شاه بیت‌ها و مواد مهمی از این قانون از جمله مواد 5، 6، 7 و 13 راجرایی نکرده است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی با تأکید بر اینکه اجرای قانون به این شکل نمی‌تواند مانع قاچاق کالا و ارز شود، تصریح کرد: ضعف دولت در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جدی و محرز است و امیدواریم در سال 96 و پس از سه سال پیگیری مجلس بالاخره دولت در این قضیه ورود پیدا کند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه دولت در این زمینه و برای اصلاح بندهایی از این قانون لایحه‌هایی را به مجلس ارائه داد، متذکر شد: ما با کلیات این لایحه موافقت کرده و آن را تصویب کردیم و الان هم وارد جزئیات شدیم تا طی چند ماه آینده لایحه دولت را ارائه دهیم تا بلکه دیگر بحث قاچاق کالا و ارز حل شود.

وی اظهار داشت: با تکمیل این لایحه دولت نمی‌تواند عذر و بهانه‌ای بابت کم کاری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: آمارها نشان دهنده این است که بین 15 تا 20 میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور وجود دارد، در حالی که دولت اعلام می‌کند میزان قاچاق کالا و ارز در کشور کاهش پیدا کرده است.

پورابراهیمی درباره تأثیرات مخرب قاچاق کالا و ارز در تولید ملی خاطرنشان کرد: متأسفانه به اندازه فروش نفت در کشور کالای قاچاق داریم که در این شرایط تولید ملی نمی‌تواند جانی برای ادامه حیات داشته باشد و بزرگترین خدمت به تولید این است که جلوی قاچاق را بگیریم.

انتهای پیام/

با وجود قاچاق کالا  تولید ملی نمی‌تواند جانی برای ادامه حیات داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار