اصفهان؛

کارگاه ساخت انیمیشن در اصفهان برگزار شد

کارگاه ساخت انیمیشن با تکنیک 'استاپ موشن' ویژه کودکان با خمیر بازی، توسط اساتید کشور سوئد در کتابخانه مرکزی اصفهان برپا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اولین جلسه این کارگاه با حضور خانم ها 'آنا کارین هولتز' و 'هانا ماتیلدا اندرسون' که برای حضور در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان بسر می برند، برگزار شد.
تکنیک استاپ‌ موشن و مبانی آن توسط این اساتید آموزش داده شد و کودکان با کاغذ و مقوا شخصیت های خود را ساخته و آنها را به حرکت درآوردند.

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن سازی است که در آن شی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کند، از توالی این تصاویر اینگونه به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است.
عروسک‌ با مفاصل متحرک یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارد و در بسیاری از موارد بجای عروسک از اشیاء دیگری مانند انسان، وسایل خانه، گیاهان و... هم استفاده می‌شود.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شامل سینمای ایران، سینمای بین‏‌الملل، مسابقه فیلمنامه نویسی و نمایش‌های ویژه در حال برگزاری در اصفهان است.

این جشنواره، جمعه گذشته با پخش آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری کارگاه ساخت انیمیشن با تکنیک 'استاپ موشن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.