رئیس شوراهای حل اختلاف فارس از صلح و سازش در ۲۰ پرونده قتل در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی رئیس شوراهای حل اختلاف فارس از ورود تعداد ۱۸۹ هزار و ۶۳۵ پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد در سال گذشته خبرداد و گفت: از این تعداد ورودی پرونده تعداد ۱۹۰ هزار و ۸۲۳ فقره پرونده مختومه شد که تعداد یک هزار و ۱۸۸ پرونده از موجودی کسر و شده است.


وی افزود: جمع پرونده های مصالحه حقوقی و کیفری کل استان در سال ۹۵ تعداد ۳۷هزار و ۳۱۵ فقره است که نسبت به کل مختومه 26.2 درصد است. همچنین در سال ۹۵ تعداد ۷۱هزار و ۶۲۳ فقره پرونده منتهی به حکم (حقوقی و کیفری) شده است.


موسوی ادامه داد: تعداد پرونده های قتل عمد مصالحه شده توسط شعب شوراهای حل اختلاف در سال 95 به 20 فقره است.


وی بیان کرد: بازرسی از شوراهای حل اختلاف استان فارس در سال ۹۵ از اردیبهشت ماه شروع و در این مدت ۴۵ حوزه قضایی و ۳۹۹ شعبه بازرسی شده ودر پایان بازرسی از هر حوزه قضایی نقاط قوت و ضعف حاصل از گزارش بازرسی، به رؤسای حوزه های قضایی ارسال تا نسبت به رفع نواقص و معایب و تقویت نقاط قوت اقدام کند.


موسوی اظهار داشت: مهمترین وظیفه واحد رسیدگی به شکایات بررسی شکایات و تخلفاتی که اعضاء هیأت حین بازرسی مشاهده و در گزارش منعکس کرده است.


وی گفت: بخش عمده شکایات ارائه شده از حوزه های قضایی شهر شیراز و سایر حوزه های قضایی استان بوده که به واسطه درخواست ارباب رجوع، پرونده مطالبه و یا با دستورات مدیریتی جهت پیگیری و رسیدگی به سرپرستان مجتمع های شوراهای حل اختلاف یا رؤسای حوزه های قضایی ارجاع و احاله شده است.


رئیس شوراهای حل اختلاف فارس تصریح کرد: از این جهت تعداد ۷۲ فقره پرونده در سال ۱۳۹۵ مورد رسیدگی قرار گرفته در چارچوب پرونده های مورد شکایت، با توجه به قانون جدید شوراهای حل اختلاف و به ماده ۳۳ و۳۴ و۳۵ این قانون، تا پایان سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۲ فقره پرونده، واجد طرح و رسیدگی در هیئت تخلفات اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف تشخیص داده شد که جهت رسیدگی به هیات مذکور ارسال شده است.
انتهای پیام/ر

 ۲۰ پرونده قتل در فارس به صلح و سازش ختم شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.