اردبیل؛

پیش بینی برداشت 90 هزار تن صیفی جات در بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار از پیش بینی برداشت 90 هزار تن محصول صیفی جات در بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه این محصولات به استانهای همجوار و کشور جمهوری آذربایجان و حوزه کشورهای قفقاز نیز صادر می شود گفت: در مجموع پیش بینی می شود 90هزار تن انواع صیفی جات از این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: برای نخستین بار نزدیک به 20 هکتار از اراضی به صورت آزمایشی به کشت کدو حلوایی اختصاص داده شده و پیش بینی می شود در هر هکتار یک و نیم تن تخم کدو برداشت شود.

فرماندار بیله سوار از افزایش 35 درصدی کشت صیفی جات در این شهرستان خبر داد و افزود: سطح زیر کشت صیفی‌جات در شهرستان بیله سوار یک هزار و 500 هکتار برآورد شده که این مزارع شامل گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه و خیار است.

حلیم با بیان اینکه که 60تن در هر هکتار محصول برداشت می شود، گفت: این آمار بالاتر از میانگین کشوری در هر هکتار است و در مجموع برای 7 هزارو 500 نفر بصورت فصلی در این مزارع اشتغال فراهم می شود.

فرماندار بیله سوار افزود: شهرستان بیله سوار قطب کشاورزی استان اردبیل است به طوری که نیمی از محصولات کشاورزی استان در این شهرستان تولید و تامین می شود.

حلیم گفت: برداشت محصولات صیفی‌جات در این شهرستان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و از نظربازده تولید محصولات 25 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان محصولات در راستای مدیریت بهینه آب، در اراضی بالادستی شبکه کاشت شده و با استفاده از آبیاری نواری و به روش (tape) انجام گرفته که کاهش حدود 50 درصدی مصرف آب را در این اراضی به دنبال دارد.

 

انتهای پیام/ح

افزایش کشت صیفی جات از مزارع بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.