مهاباد؛

تجهیز اتاق عمل بیمارستان مهاباد به دستگاه فیکو جدید

اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان مهاباد به دستگاه فیکو جدید مجهز شد.

تجهیز اتاق عمل بیمارستان مهاباد به دستگاه فیکو جدیدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: به منظور جلوگیری از اعزام بیماران به مراکز درمانی مجهزتر، دستگاه فیکو جدید برای جراحی های چشم با اعتبار 620 میلیون ریال خریداری و در بیمارستان امام خمینی مهاباد راه انداری شده است.

سامرند مرزنگ افزود: مزایای دستگاه جدید استفاده از سونیک به جای پمپ بوده و زمان عمل را دربیماران کاتاراکت پایین می آورد به طوریکه تعداد بیماران را از4 بیمار در طول روز به 8 بیمار افزایش می دهد.

دکترمرزنگ گفت: با توجه به قدیمی بودن و استهلاک دستگاه قبلی، در سالهای گذشته تعداد اعمال جراحی چشم در طول سال به حدود یکهزار و 300 عمل می رسید که با خرید این دستگاه تعداد اعمال جراحی این بیمارستان درسالجاری به چند برابربیشتر افزایش می یابد.

جراحی کاتاراکت یکی از شایع ترین، مؤثرترین و موفقیت آمیزترین جراحی های چشم است. این جراحی طی سالها از یک عمل جراحی پیچیده با زمان بهبودی طولانی، به سمت یک عمل جراحی مؤثر و بسیار امن سوق پیدا کرده است ؛ به طوریکه در چند روز بعد از عمل ، اجازه از سرگیری فعالیتهای طبیعی روزانه را به بیمار می دهد.

انتهای پیام/ع

تجهیز اتاق عمل بیمارستان امام خمینی مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.