اردبیل؛

ضرورت ایجاد گالری‌های هنری در مرکز شهر اردبیل

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: مردم هنر را در سبد مصرفی خانوار خود تعریف کنند و ایجاد گالری‌های هنری در مرکز شهر اردبیل ضروری به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شفیع شفیعی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس اساتید موسیقی ایران با بیان اینکه هنر در ابعاد مختلف آن می‌تواند بر زندگی اجتماعی و تسهیل مناسبت انسان‌ها با همدیگر تاثیر شگرفی داشته باشد، گفت: برای اینکه این هنر بتواند کارکردهای خود را در جامعه به نحو احسن ایفا نماید، چند شرط لازم و مهم وجود دارد.

وی افزود: شرط اول مربوط به خود هنر و هنرمندان است که بایستی توید اثر هنری و ارائه آن مبتنی بر ذائقه و نیاز مخاطب و گروه‌های مختلف آن باشد و واقعیت‌های اجتماعی را نشان داده و آگاهی‌بخشی برای هر قشری از جامعه باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: دوم اینکه علاوه بر هنرمندان، متولیان امر هنر و مسئولان زیرساخت‌های لازم برای فعالیت هنرمندان و همچنین ارائه آثار هنری به نحوی که به راحتی در دسترس همگان قرار گیرد، را فراهمم نمایند.

شفیعی تاکید کرد: ایجاد گالری‌های هنری در مرکز شهر و محل رفت و آمد شهروندان و گردشگران یکی از راهکارهایی است که بایستی در سطح شهرها و مخصوصا شهر اردبیل مورد توجه جدی قرار گیرد تا شاهد خالی بودن نمایشگاه‌های هنری و گالری‌ها از تماشاگر و مخاطب نباشیم.

وی اضافه کرد: سوم هم اینکه مردم نیز باید با آگاهی و شناخت از ماهیت و محتوای هنر و نقش آن در توسعه و تسهیل روابط اجتماعی و انسانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای سطح تفکر و خلاقیت، هنر را در سبد مصرفی خانوار خود تعریف کنند و بخشی از درآمد خود را به هنر و خرید آثار هنری اختصاص دهند، که این مهم موجب ایجاد پشتوانه و انگیزه برای هنرمندان جهت تولید آثار هنری مورد علاقه مردم خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

گشایش نمایشگاه عکس اساتید موسیقی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.