طرح کمیسیون اروپا برای کمک به ایتالیا و لیبی در خصوص آوارگان

کمیسیون اروپا به منظور کنترل ورود آوارگان ، طرح ارائه کمک‌های مالی جدید را به ایتالیا و لیبی پیشنهاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری  فرانسه، کمیسیون اروپا طرح اقدام خود را برای حمایت از ایتالیا ارائه کرد که به ویژه در آن کمک های مالی جدید برای ارائه به مقامات ایتالیا و لیبی به منظور کنترل اوضاع پیش بینی شده است.
 
ایتالیا هر روز با موج ورود آوارگان از مبدا لیبی مواجه است. این طرح در استراسبورگ در شرق فرانسه به پارلمان اروپا ارائه شد که در آن «تقویت بیشتر مقامات لیبیایی با طرح 46 میلیون یورویی» آماده شده از سوی ایتالیا و افزایش کمک به ایتالیا از « طریق بسته 35 میلیون یورویی کمک های فوری» پیش‌بینی شده است.
 
بر اساس آماری که سازمان ملی مهاجرت منتشر کرد از مجموع 100 هزار آواره ای که از ماه ژانویه با عبور از مدیترانه وارد اروپا شدند، بیش از 85 هزار نفر وارد ایتالیا و 9300 نفر وارد یونان شده اند.
 
فرانس تیمرمان نایب رئیس کمیسیون اروپا گفت: موضوع آوارگان موضوعی طولانی خواهد بود، باید آن را طی نسل ها پیگیری کرد، منافع همه ما در پیدا کردن راه حلی پایدار است تا به شهروندانمان نشان دهیم که در اوج هستیم.
 
وی در کنفرانسی خبری تصریح کرد: درخواست کمک ایتالیا از همتایان اروپایی کاملا به جاست. همه باید در تمام اروپا مسئولیت خود را در این خصوص بپذیرند.
 
«این طرح اقدام» روز پنجشنبه به نشست غیررسمی وزرای کشور اتحادیه اروپا در تالین ارائه خواهد شد. یکی از موضوعات اساسی این نشست اوضاع مدیترانه است.
 
کمیسیون اروپا «حمایت از ایجاد مرکز هماهنگی و نجات دریایی کاملا عملیاتی را در لیبی و کمک به تقویت کنترل مرزهای جنوبی لیبی خواستار شده است.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار