معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

گسترش توزیع مواد مخدر در خاورمیانه/ حمله آمریکا به افغانستان تولید مواد مخدر را افزایش داد

با حضور آمریکا در افغانستان و افزایش تولید مواد مخدر نه‌ تنها فضا برای تولیدکنندگان مواد مخدر در منطقه خاورمیانه کم نشده بلکه توزیع مواد مخدر گسترش نیز یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سردار اسدالله هادی‌نژاد معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با بیان اینکه حمله آمریکا به افغانستان تولید مواد مخدر را افزایش داد، گفت: تولید این مواد از ۲۰۰ تن در سال به شش هزار و ۴۰۰ تن رسید.


وی با اشاره به اینکه تولید مواد مخدر در خاورمیانه تابعی از شرایط روز است، بیان کرد: آمریکا را می‌توان یکی از مشکلات در حوزه مواد مخدر دانست.


سردار هادی‌نژاد افزود: در سال ۲۰۰۱ تولید مواد مخدر با ورود نیروهای آمریکایی به افغانستان ۲۰۰ تن بود درحالی‌که در سال ۲۰۱۴ این تولید به شش هزار و ۴۰۰ تن رسید.


وی تصریح کرد: این نشان می‌دهد که فضا نه‌تنها برای تولیدکنندگان مواد مخدر در منطقه خاورمیانه که حجم عظیمی از مواد مخدر دنیا در آنجا تولید می‌شود، محدود نشده بلکه امروز توزیع مواد مخدر گسترش نیز یافته است و در این‌ بین ایران اسلامی به‌عنوان کشوری که بیشترین مرز خاکی را با افغانستان و پاکستان دارد دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شود.


معاون امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه مواد مخدر همواره تابعی از شرایط منطقه است، افزود: تا وضعیت عمومی منطقه خاورمیانه تغییر نکند و عزمی همگانی برای مبارزه با این پدیده شوم نباشد، موفقیتی حاصل نخواهد شد.


انتهای پیام / د


افزایش تولید مواد مخدر با حضور آمریکا در افغانستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.