تربتی نژاد در نطق میان دستور:

وحدت ملت ایران سیاستمداران آمریکا را کلافه کرده است

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: انسجام و وحدت ملی ملت تاریخ ساز ایران اسلامی با تدبیر هوشمندانه رهبری در مقاطع مختلف موجب کلافگی سیاستمداران آمریکا شده است.

وحدت ملت ایران سیاستمداران آمریکا را کلافه کرده است به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در نطق میان دستور مجلس امروز اظهار داشت: حادثه تروریستی تهران در 17 خرداد 96 در حالی صورت گرفت که حامیان اصلی داعش، آمریکا و عربستان در موضع‌گیری‌های خود نسبت به کشتار مردم بی‌گناه ماهیت رفتاری خود را نمایان کردند اما واقعیت این است که خطر و تهدیدات تروریسم از خصومت‌ها و اختلاف‌های سیاسی بسیار فراتر رفته و به تهدیدات جهانی مبدل شده‌ است. 

نماینده مردم گرگان و آق قلا ضمن تشکر از پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از وزیر امور خارجه انتظار می‌رود که برای رسیدن به اجماع جهانی دیپلماسی ضد تروریسم را فعال‌تر نموده و جامعه جهانی را نسبت به خطر تروریسم بدون مرز آگاه سازند.

وی ادامه داد: مردم غیور و آگاه ایران اسلامی در روز قدس هم‌پیمان با مردم مسلمان سایر کشورهای جهان به خیابان‌ها آمدند و با حضور حماسی و کم‌نظیر خود شکوه دیگری از همبستگی ملی در دفاع از مظلوم و مقابله با ستم را به نمایش گذاشتند.

تربتی‌نژاد افزود: متأسفانه در این روز برخی از افراد شعارهایی را علیه رئیس جمهور منتخب دادند که با فلسفه راهپیمایی روز قدس در تناقض بود باید به این گونه افراد هشدار داد که در شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی هرگونه تلاش برای تخریب دولتی که به پشتوانه آرای مردم انتخاب شده‌است، خطایی نابخشودنی است.

وی اظهار داشت: گرچه انسجام و وحدت ملی ملت تاریخ ساز ایران اسلامی با تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف موجب گردیده سیاست گردانان آمریکا کلافه و از عصبانیت هر از چندگاهی اقدامات تبلیغات را از قبیل تشدید تحریم‌ها و یا محکومیت ایران اسلامی را به عدم رعایت حقوق بشر در دستور کار قرار می‌دهند، لکن به عقیده اینجانب حضور همیشگی ملت، ما را که نمایندگان آن‌ها هستیم از اتخاذ مواضعی متقابل مبری نمی‌سازد و می‌طلبد با وجود تبلیغات و روانی بودن این گونه اعمال مجلس نیز تصمیماتی مشابه و خنثی کننده را اتخاذ کند.

وی عنوان کرد: کشاورزی یکی از قطب‌های اصلی پیشرفت و توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به شمار می‌رود.

تربتی‌نژاد بیان داشت: محور توسعه روستاها، کشاورزی می‌باشد اما هنوز روستاییان و کشاورزان عزیز با برخی از مشکلات روبرو هستند که حل این مشکلات توسط دست اندرکاران و مخصوصا وزارت کشاورزی باید مورد اهتمام جدی‌تری قرار گیرد.

نماینده مردم گرگان وآق قلا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ از قوای سه گانه انتظار می‌رود به منظور تحقق شعار سال با ارائه راهکارهای مناسب در حوزه‌های مهم کشاورزی، صنایع و معادن و سایر حوزه‌ها ضمن حفظ اشتغال موجود زمینه اشتغال پایدار را فراهم و یکی از دغدغه‌های اساسی اکثر خانواده‌ها را برطرف کنند.

تربتی‌نژاد اضافه کرد:‌ از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رود که نسبت به اجرای تصمیمات و توافقات سفر رئیس جمهور در سال 93 به استان گلستان از جمله اجرای طرح زهکشی اراضی اولویت‌دار، طرح گردشگری آشوراده، راه آهن گرگان- مشهد، اصلاح لایحه منطقه آزاد جهت عودت به مجلس اقدام سریع‌تری مبذول دارند.

وی ادامه داد: از رئیس  بانک مرکزی و وزارت اقتصاد می‌خواهم هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکل سپرده‌گذاران موسسه اعتباری کاسپین اقدامات لازم را به عمل آورند.

تربتی‌نژاد افزود: از وزیر ورزش و جوانان انتظار می‌رود در خصوص تقویت زیرساخت‌های ورزشی استان گلستان اهتمام به حمایت لازم به عمل آورد. استان گلستان مهد اسب دوانی کشور است. یکی از خواسته‌های مردم استان انتقال فدراسیون سوارکاری به استان گلستان است که می‌تواند کمک شایانی برای تسریع پیشرفت سوارکاری کشور کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول- ق
۲۰:۵۴ ۱۹ تير ۱۳۹۶
ایول وحدت
Iran (Islamic Republic of)
رسول- ق
۲۰:۵۴ ۱۹ تير ۱۳۹۶
دمت گرم ملت متحد ایران
آخرین اخبار