شیراز؛

رقابت دانش آموزان فارس در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی

بیش از یک هزار دانش آموز فارس در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی به رقابت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرضا سرانجام رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در شکل گیری فرصت‌های مناسب برای تحقق و بروز خلاقیت دانش آموزان دوره اول متوسطه وتکوین شخصیت علمی پژوهشی آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی افزود: برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در سطح مدارس، شرایط لازم را برای نهادینه کردن اهداف پیش بینی شده مندرج در ساحت علمی فناوری سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش فراهم می‌ کند.


سرانجام ادامه داد: تقویت بنیه علمی، تفکر و نحوه یادگیری دانش آموزان و همچنین افزایش توانمندی آن‌ها در کسب مهارت‌های علمی - تحقیقاتی و پژوهشی و توانایی برقراری ارتباط در زندگی واقعی از دیگر اهداف راهبردی مدارس در اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول آموزش متوسطه است.


وی با بیان اینکه این جشنوراه در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، بیان کرد: فرایند اجرائی این جشنواره در شش رشته علمی –آموزشی با عناوین پژوهش، دست سازه ها، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی و بازارچه‌های کارآفرینی شکل گرفته است.


سرانجام اظهار داشت: در سومین دوره بخش نوجوان جشنواره خوارزمی در سال تحصیلی جاری، ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ دانش آموز فارس حداقل در یک رشته از رشته‌های شش گانه آن در مرحله آموزشگاهی با هم به رقابت پرداختند.


وی بیان کرد: مرحله منطقه‌ای این جشنواره نیز با حضور ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان سراسر استان در اسفند ماه ۹۵ برگزار شد.


سرانجام گفت: مرحله استانی سومین جشنواره نوجوان خوارزمی در روز‌های ۱۲ و ۱۳ تیرماه و در مرکز شبانه روزی دکتر بهشتی شیراز با حضور بیش از یک هزار دانش آموز منتخب برگزار شد.


وی افزود: در این مرحله از اجرای جشنواره، در رشته فعالیت‌های آزمایشگاهی ۵۹ تیم دو نفره دانش آموزی - در رشته زبان و ادبیات فارسی ۱۲۰ دانش آموز و در رشته زبان انگلیسی ۲۳۰ اثر به صورت تیمی توسط ۱۲۰ دانش آموز ارائه شده است.


سرانجام ادامه داد: در بخش پژوهش این جشنوراه نیز ۱۸۰ اثر تحقیقاتی دو نفره - در بخش دست سازه‌ها ۱۸۰ اثر یک نفره و در بخش بازارچه کار و فناوری نیز ۲۲۰ فعالیت مرتبط از فعالیت‌های دانش آموزان منتخب سراسر استان به این جشنواره ارائه شده است.


دبیر اجرائی جشنواره نوجوان خوارزمی با بیان اینکه نتایج نهائی مرحله استانی این جشنواره تا ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد، بیان کرد: مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در مرداد ماه ۹۶ و در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود که در رشته‌های شش گانه آن از هر استان یک تیم برگزیده شرکت خواهند کرد.


دباغ افزود: دانش آموزان فارس در سال تحصیل ۹۵-۱۳۹۴ و در مرحله کشوری توانستند در رشته ادبیات فارسی رتبه دوم کشوری و در رشته‌های دست سازه ها، پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی نیز رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دهند.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار