دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: پیوند نامیمون موادمخدر و قاچاقچیان مهم‌ترین راه برای تامین منابع مالی از سوی تروریست‌ها است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا ابراهیمی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر فارس ظهر امروز در حاشیه آیین امحای موادمخدر در شیراز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در گسترده جغرافیایی دنیا که جامعه بشری را مورد تهدید قرار می‌دهد، موادمخدر بویژه مواد روانگردان است.


وی با اشاره به اینکه تولید، توزیع و قاچاق موادمخدر به عنوان ابزار سیاسی و اجتماعی در دست استکبار و گروه‌های تروریستی قرار گرفته است، افزود: در معادلات بین‌المللی و جهانی گردش مالی ناشی از فروش موادمخدر به ۲ هزار میلیارد دلار رسیده است و مهار این پدیده شوم نیاز به عزم ملی و جهانی از سوی دولت‌ها دارد.


دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان فارس تصریح کرد: تغییر مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی مشکلات و معضلات بسیاری را برای اقشار مختلف جامعه به وجود آورده و در این راستا در پارسال شاهد مرگ و میر 8 و 6 دهم درصدی ناشی از مصرف مواد افیونی در جهان بوده‌ایم.


ابراهیمی بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با اعتیاد و ورود مواد مخدر در همه اجلاس‌های بین‌المللی و جهانی حضور جدی و پررنگ داشته و در این مورد پرچم‌دار مقابله با پدیده شوم اعتیاد است.

 

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ۸ هزار تن انواع موادمخدر در کشور کشف شده، اما باوجود حجم بالای کشفیات، بازهم نیاز به حساس‌سازی جامعه نسبت به این پدیده هستیم.

انتهای پیام/ن

کشف ۸ هزار تن مواد مخدر از ابتدای انقلاب تاکنون

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.