سنندج؛

برگزاری طرح ملی دادرس در 8000 مدرسه کشور

معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر گفت: دانش آموزان در 8 هزار مدرسه کشور آموزش های امدادی را فرا می گیرند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سعید بابایی، در آیین اختتامیه پنجمین دوره المپیاد آماده استانی هلال احمر کردستان، با اشاره به اینکه دانش آموزان علاوه بر فراگیری کمک‌های اولیه، باید از لحاظ اخلاقی نیز برترین باشند،گفت: 400 هزار دانش آموز در کل کشور آموزش‌های هشتگانه را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: طرح ملی دادرس مدت پنج سال است که در 8 هزار مدرسه کشور برگزار می‌شود و در هر مدرسه تیم 14 نفره‌ای به عنوان تیم آماده انتخاب می‌شود.

معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر عنوان کرد: این تیم‌ها به مسابقات شهری و در صورت برنده شدن به مرحله استانی و در نهایت به مرحله کشوری راه می‌یابند.

بابایی در ادامه اعلام کرد: در استان کردستان 150 مدرسه تحت آموزش این طرح قرار گرفتند تا بتوانند در زمان‌های سخت و وقوع اتفاقات ناگوار در مرحله اول جان خود و در مرحله بعدی جان اطرافیان خود را نجات دهند همچنان که نمونه‌های فراوانی طی پنج سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی افزود: این مسابقات با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شده و مسابقات کشوری هم به میزبانی استان گیلان در شهریورماه برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/م

آموزش طرح ملی دادرس به 400 هزار دانش آموز در کل کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.