حریرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ضرورت تعیین سقف برای دفترچه‌های بیمه/ کاهش هزینه های سلامت در گرو پرهیز از اسراف دارو

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت گفت: باید سقفی برای دفترچه‌های بیمه جهت جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی بر حوزه سلامت در نظر گرفته شود.

تعیین سقف برای دفترچه های بیمه خدشه ای به سلامت مردم وارد نمی کندایرج حر‌یرچی قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: باید سقفی برای دفترچه‌های بیمه جهت جلوگیری از اسراف دارو و تحمیل هزینه‌های اضافی بر حوزه سلامت در نظر گرفته شود تا مردم دارویی اضافی از پزشک معالج خود درخواست نکنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه گاهی اوقات موارد نظام ارجاع به درستی به کار گرفته نمی شود و برخی بیماران به جای مراجعه به پزشک عمومی و یا خانواده بدون هیچ دلیلی به پزشک متخصص برای درمان بیماریشان مراجعه می‌کنند.

حریرچی‌ تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد بیماران بی جهت از آزمایش و عکسبرداری‌ استفاده می کنند که همین امر سبب می‌شود تا هزینه‌های اضافی بر کشور تحمیل شده و منابع حوزه سلامت محدود شود.

وی گفت: سقف گذاشتن برای دفترچه‌های بیمه برای جلوگیری از اسراف مصرف دارو و کاهش هزینه‌های حوزه بهداشت انجام می شود و این کار هیچ تناقضی با ارائه خدمت مناسب به مردم ندارد.

حریرچی‌ یادآور شد: سقف گذاشتن برای دفترچه‌های بیمه نه تنها هیچ خدشه‌ای به سلامتی مردم و بیماران وارد نمی‌کند بلکه جلوی مصرف داروهای متعدد توسط بیماران را می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار