پاسخ سوالات خود در زمینه "افسردگی و اختلالات روانی " را اینجا بخوانید

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده بودند، توسط فوق تخصص گوارش پاسخ داده شده است.

 به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخشی از سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات برخی از کاربران در خصوص «افسردگی و اختلالات روانی» توسط رویا نیکوگفتار روانشناس و مشاوره خانواده ارائه شده که به شرح زیر است.

*راه‌های افزایش تمرکز
این روان شناس اظهار داشت: رمز موفقیت آن است که وقتی دیگران در حال صحبت هستندصحبت آن‌ها را قطع نکنید و به جای آن به دقت به سخنان دیگران توجه کنید تا تمرکز شما افزایش یابد.
وی در خصوص این که چگونه می‌توان تمرکز بیشتری بر روی کار‌ها داشت عنوان کرد:سعی کنید در ذهن خود از یک تا صد را بر عکس بشمارید و یا اینکه سعی کنید حداقل برای مدت ۵ دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید تا ذهنتان از درگیری‌های روزانه خالی باشد و تمرکز بیشتری جذب کنید.


*علت بیماری فراموشی در جوانی
نیکوگفتار بیان کرد: جهش ژنتیکی موروثی یکی از علت‌های اصلی فراموشی در دوران جوانی است همچنین این عارضه موجب افزایش میزان تولید نوع خاصی از پروتئین در مغز می‌شود که به مرگ سلول‌های عصبی می‌انجامد و در نهایت باعث بروز چنین بیماری می‌شود به همین دلیل جوانان باید با ورزش کردن، مطالعه کتاب و داشتن رژیم غذایی مناسب از بروز و پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند.

*علت تفکر به خودکشی

این روان شناس خاطر نشان کرد:تمایل به خودکشی در افراد افسرده وجود دارد و در واقع یکی از علائم افسردگی است؛ البته افکار خودکشی حتی در آدم طبیعی هم وجود دارد و افراد زیادی در طول عمرشان برای یک بار هم شده و برای لحظاتی به فکر خودکشی افتاده اند؛ در حالی که آدم افسرده بیش از سایرین به فکر خودکشی است.

*دلایل تنفر زنان از مردان
نیکوگفتار اظهار داشت: زنان از مردانی که مشمول ویژگی‌هایی همچون، سلطه گری، رمانتیک نبودن، متعهد نبودن، به وضع ظاهر رسیدگی نکردن، اولویت دادن دوستانشان به زندگی، مدام بحث و جدل کردن و دید زدن خانم‌های دیگر جلو چشم آن‌ها را دارند، متنفر هستند و محبت آن‌ها نسبت به همسرشان کاهش می‌یابد به همین خاطر مردان باید تلاش کنند که از این امور جلوگیری کنند.


*انواع فوبیا و پیشگیری از آن

وی ادامه داد:فوبیا انواع مختلفی دارد که به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ فوبیا ساده، فوبیا اجتماعی و هراس از مکان‌های باز و علائم عمومی هر سه انواع فوبیا می‌توان به ناراحتی بیش از اندازه، احساسات غیر منطقی، خجالت بیش از اندازه، و علائم جسمی مانند تپش قلب، عرق کردن، تنگی نفس، سرگیجه و تهوع اشاره کرد.


وی بیان داشت: هیچ راهی برای جلوگیری از آغاز یک فوبی وجود ندارد. با این حال، درمان می‌تواند تأثیر منفی اختلال را کاهش دهد.

*نشانه‌های همسر سلطه گر
نیکوگفتار افزود:گاهی اوقات در برخی از رابطه‌ها سلطه گری عامل جدایی بین افراد می‌شود که از جمله این علائم را می‌توان از جدا کردن شما از دوستان و خانواده تان، انتقاد‌های بی مورد، تهدید‌های بیش از اندازه بر علیه شما یا خودش، شرطی کردن محبت، منت گذاشتن در اموری که برایتان انجام می‌دهد، جاسوسی کردن و بازجویی کردن مداوم، تهمت زدن، خسته کردن شما از بحث و مشاجره تا جایی که کوتاه بیایید، ایجاد احساس حقارت در شما، از بین بردن اهداف تحصیلی و کاری‌تان و ... نام برد.


وی تاکید کرد:در این موارد باید فرد سلطه گر دست از غرور و خودخواهی بردارد و سعی کنند زندگی شان را در کنار هم و با تعامل ادامه دهند.


*علل ترس کودکان از تاریکی
وی اذعان داشت:در سنین زیر شش سال ممکن است کودک فیلم یا کارتونی می‌بیند که در آن موجودات تخیلی نقش‌آفرینی کرده‌اند یا اینکه شاهد تماشای صحنه‌های ترسناکی بوده که البته هر چند از نظر ما ترسناک نیست، ولی با توجه به سن و موقعیت کودک که این تصاویر برایش ترس‌آور بوده است.


این روان شناس گفت::برای درمان و کمک به این کودکان در مرحله اول با کودکشان صحبت کنند و بدانند در ذهن او چه می‌گذرد.

نیکوگفتار افزود:در این سنین، ترس کودک طبیعی است و باید این مساله را پذیرفت و با او حس همدری و همدلی داشت. در این شرایط بهتر است به کودک بگویید «می‌دونم که احساس ترس می‌کنی، ولی مامان جون اینجا چیزی نیست و برای اینکه مطمئن شی با هم همه جا رو نگاه می‌کنیم».

*چگونه انرژی‌های منفی را از خود دور کنیم؟
وی ادامه داد:برای آنکه در طول روز به آرامش دست پیدا کنید کافی است نکاتی را از جمله:بخشیدن خود، تنفس در هوای آزاد، کمتر صحبت کردن، تمرین تمرکز هواس و ... را رعایت کنید.


***علت استرس‌های بی دلیل

این روانشناس در ادامه گفت::سعی کنید با خودآگاهی و فکر کردن به اضطراب موجود تلاش در آرام کردن خود کنید؛ با تنفس‌های آرام و عمیق برای چند لحظه و تمرکز بر روی آن آرامش را در خود ایجاد کنید و ذهنتان را به موضوع دیگری معطوف سازید. شاید در ابتدا لازم باشد در طول روز چندین بار این تمرین را داشته باشید، اما با این تمرین ذهن را عادت می‌دهید در اضطراب باقی نماند.

انتهای پیام /

پاسخ سوالات خود در زمینه "بیماری های گوارش در کودکان" را اینجا بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من از نوجوانی هراس داشتم نمیدونم از افسردگی یا مرگ الان که ۳۰ سالمو بعضی اوقات به مدت طولانی سراغم میاد ودبرمیگردم به گذشته وزمانهایی که این حالت بودم چ کنم بااین حس دوره مدرسه و تابستانها که این حالت بودم و ..میاد واضح جلو چشمم بامادرم دکتر هم میرفتم به خاطر اضطرابم ولی به نتیجه ای نرسیدم تا به حال
Iran (Islamic Republic of)
محمد نشاسته گیر
۱۴:۵۲ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام من چهل و یک سال سن دارم و بیماری ام اس دارم من همیشه دارای خستگی مزمن هستم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین رضا
۱۶:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۶
سلام لطفا راههای مقابله جدی بافوبیای اجتماعی که کاربردی ودر کوتاه ترین زمان جواب بدهد را برایم ارسال کنید ویا یک کتاب خوب دراین زمینه معرفی نمایید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۶
ببخشین من یه مشکلی دارم ونمیتونم برم دکتراگه امکانش هست شماکمکم کنیدمن مدام دستم به ابروومژه هامه وهی میکنم هرکاری هم تاحالاانجام دادم تاترکش کنم ولی نشده شمایه راهی جلوم بزارید؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ تير ۱۳۹۶
پس سوال من چی؟؟؟؟؟؟؟؟،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار