نوابی مطرح کرد:

پرداخت خسارت اعتماد، خدمتی متداول در جهان/کیفی سازی نباید قیمت‌ها را افزایش دهد

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان گفت: تولیدکنندگان باید سلایق مشتریان را درنظر بگیرند و به محض رعایت استاندارد و ارتقا کیفیت نباید قیمتها را افزایش داد.

محمود نوابی رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان وتولیدکنندگان در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص کیفیت کالاها اظهار داشت: کیفیت حد و اندازه ندارد و دامنه آن بسیار گسترده است و کارهایی که انجام می شود اعم از استانداردسازی و خدمات پس از فروش باید در مسیر کیفی سازی و ارتقا کیفیت صورت گیرد.

وی افزود: استانداردها حداقل هایی است که برای کالاها و محصولات تعیین می شود تا کمترین حد کیفیت را دارا باشند و الزاما استاندارد بودن یک کالا به منزله داشتن کیفیت مناسب نیست.

معاون وزیرصنعت تصریح کرد: امروز اگر کالایی کیفیت لازم را نداشته باشد محکوم به فناست و باید هم به لحاظ آنالیز مواد و ساختار کیفی بوده و هم قیمت مناسب را دارا باشد ضمن اینکه برای سلایق مختلف کالا عرضه شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان با بیان اینکه کیفیت نقش تعیین کننده ای در مصرف کالای داخلی دارد عنوان کرد: تولیدکنندگان داخلی بهتر از خارجی ها بازار و سلایق مشتریان را می شناسند و باید آن را رعایت کنند بویژه در بخش خدمات که شامل قبل،حین و پس از فروش می شود.

نوابی با اشاره به خدمت جدیدی که در بسیاری از کشورها متداول است، گفت: پرداخت خسارت اعتماد از جمله خدماتی است که تولیدکنندگان خارجی آن را انجام می دهند بطوری که اگر مشتری به یک برندی اعتماد و کالایی را خریدار کرده و ازکیفیت این کالا رضایت نداشت علاوه بر بازپس گیری کالا توسط فروشنده مبلغی بمنظور بازیابی اعتماد از دست رفته مشتری به او پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: شرایط امروز بطوری نیست که مصرف کننده اجباری برای مصرف کالا داشته و تنوع محصولات این حق انتخاب را به او می دهد و تولیدکنندگان ما باید به سراغ مشتریان بروند و لزوما بلافاصله پس از رعایت استاندارد و کیفی سازی نباید قیمت ها افزایش دهند.

معاون وزیر صنعت افزود: یکی از نکاتی که موجب می شود تا مردم کالای ایرانی بخرند علاوه بر استاندارد و کیفیت داشتن قیمت مناسب است و تولیدکننده ایرانی باید به سمتی حرکت کند که کمترین سود و بیشترین فروش داشته باشد که به این ترتیب می توان شاهد افزایش خرید کالای داخلی بود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان تاکید کرد: سوددهی یک واحد صنعتی از طریق افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت ها حاصل می شود و تولیدکنندگان نباید با افزایش قیمت کالا به دنبال سود بیشتر باشند.

 انتهای پیام/

اگر کالایی کیفیت لازم را نداشته باشد محکوم به فناست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار