ایرانی‌ها ماهانه چقدر پول برق پرداخت می‌کنند؟

مدیرکل دفتر راهبری وزارت نیروگزارش داد: ۷۵ درصد خانواده‌ها هزینه قبض برقشان زیر ۲۵ هزار تومان در ماه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل دفتر راهبری وزارت نیروگزارش داد:صنعت برق کشورمان سالانه ۷۰ میلیارد متر مکعب از ذخایر گاز استفاده می‌کند.

محمدعلی فرحناکیان گفت: ۹۷ درصد تجهیزات و تاسیسات برق در داخل کشور تولید می‌شود و علت عمده تحقق این خودکفایی، مربوط به دوران تحریم و محدودیت‌های آن بوده است و امتحان و آزمایش این تجهیزات در زمان تحریم‌ها در داخل کلید خورد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم افزایش قیمت برق به دلیل پایین بودن آن نسبت به سایر کشور‌ها افزود: افزایش قیمت برق تبعات اجتماعی و اقتصادی برای مردم به همراه دارد و وزرات نیرو نگران از فشار اقتصادی که به جامعه و مخصوصا اقشار ضعیف وارد می‌آید است.

فرحناکیان با تاکید بر اینکه هر گونه افزایش قیمت برق باید همراه بسته‌های حمایتی برای قشر ضعیف جامعه باشد گفت:، اما نباید برق را با این قیمت نازل ارائه دهیم که هم انرژی کم ارزش به حساب بیاید و هم موجب اسراف آن شود.

فرحناکیان در ادامه با مقایسه میزان مصرف برق و مخابرات در کشور عنوان کرد: هر خانواده ایرانی به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان ماهانه هزینه قبض تلفن همراه، اینترنت و... دارد، ولی طبق آمار ما در وزرات نیرو ۷۵ درصد خانواده‌ها هزینه قبض برقشان زیر ۲۵ هزار تومان در ماه است.

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق در پاسخ به سوال" وزرات نیرو چه میزان افزایش قیمت برق را در دستور کار دارد" پاسخ داد: اجازه بدهید به علت این که این مسئله تبعات اجتماعی که به همراه خواهد داشت به عدد دقیقی اشاره نکنم.

وی افزود: هزینه تولید برق برای وزرات نیرو هر کیلو وات ۱۰۰ تومان تمام می‌شود در حالی که متوسط هزینه‌ای که از مردم بابت هرکیلو وات دریافت می‌شود بین ۶۰ تا ۶۵ تومان است.
وی ادامه داد: بنابراین سیاست وزارت نیرو بر آن است که حداقل قیمت فروش به میزان قیمت تمام شده یعنی ۱۰۰ تومان برسد.

فرحناکیان گفت: البته این افزایش قیمت "که میزان ۳۵ تا ۴۰ تومان" خواهد بود به طور آرام و پلکانی خواهد بود تا حتی المقدور به اقشار ضعیف و کم درآمد آسیبی وارد نشود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۷ ۱۷ تير ۱۳۹۶
هزینه برق را افزایش دهید مردم بدبخت میشوند
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۲۲:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۶
مردم ایران لوازم خانگی دارند ،ولی هزینه گاز برق بسیار بالاست ومردم ایران بدبخت شده اند
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۲۲:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۶
ما اسپلیت اجنرال خریده ایم ،ولی از بستی که هزینه برق بالاست ما جرحت روشن کردن اسپلیت را نداریم ،فقط روزانه ۶ ساعت روشن می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۸ تير ۱۳۹۶
اگ اسپیلیت هی خاموش و روشن بشه مصرفش شدیدا بالا میره چون زمان روشن شدنش شدیدیا برق میکشه اما در طول کار کردنش مصرف انم چنانی نداره.دوما اگ کولر شما در حالت یکنواختی کار بهتره مصرف شما خیلی کم میشه نیازی نداره برا منزل گرم شما انقدکار کنه تا خنک شه.
در ضمن بهترین و کم مصرف ترین مارک کولر اگ از نوع کم مصرفش را تهیه کردین باشین.مارک اجنرال هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۶
خواهشمنداست در خصوص عنوان هایی که در قبوض برق جهت اخذ پول بیشتر از مردم قید می شود توضیح داده روشنگری کنید. به طور مثال مبلغ برق مصرفی هزار تومان است ولی مبلغ پرداختی ده هزار تومان . این چه صیغه ای است؟
آخرین اخبار