وزیر نیرو در دیدار با معاون سیاسی رسانه ملی؛

پیش بینی افزایش ۵ درصدی مصرف برق / صنعت برق با ۹۵ درصد اتکا به توان داخلی راهبری می‌شود

چیت‌چیان گفت: امسال با وجود پیش بینی 5 درصدی افزایش مصرف ، بخش صنعت 11.7 درصد افزایش مصرف داشته، ضمن اینکه امسال با گرمای بی سابقه در شمال و جنوب کشور مواجه بودیم که منجر به افزایش مصرف شد.

صنعت برق با ۹۰ درصد اتکا به توان داخلی راهبری می‌شود به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حمید چیت‌چیان  وزیر نیرو در دیدار با معاون سیاسی رسانه ملی اظهار داشت: امروز صنعت برق کشور با بیش از 95 درصد با اتکا به توان داخلی راهبری می شود.


وی در ادامه افزود: 650 مگاوات از ظرفیت موجود نیروگاهی برق بیشتری تولید کردیم، فعالیت روی مدیریت بار با همکاری بهره برداران بخشهای تولیدی 3 هزار مگاوات مدیریت بار انجام شد که این در تاریخ صنعت بی سابقه است.


وزیر نیرو  تصریح کرد: در کاهش تلفات همواره هدفگذاری کاهش یک درصدی تلفات شده بود که عملی نشد اما در 3 سال گذشته تلفات 4.5 درصد کاهش یافت.


وی گفت: امسال با وجود پیش بینی 5 درصدی افزایش مصرف ، بخش صنعت 11.7درصد افزایش مصرف داشته، ضمن اینکه امسال با گرمای بی سابقه در شمال و جنوب کشور مواجه بودیم که منجر به افزایش مصرف شد.


چیت‌چیان افزود: موفقیت در پاسخگویی به افزایش مصرف فقط با 290 مگاوات خاموشی وبا پراکنش مناسب اقدام بزرگی بود.


وی گفت: روز چهارشنبه از نظر میزان مصرف برق در کشور به دلیل گرمای کم سابقه همزمان در شمال و جنوب ؛ روزی استثنایی و بی سابقه بود.


وزیر نیرو بیان کرد:  حدود 15 سال است که کشور در خشکسالی بسر می برد و اثرات فزآینده خشکسالی مستمر و نگران کننده است. 


چیت چیان با اشاره به اینکه در این دولت 5400 روستا آبرسانی شده و حدود 800 روستا هم تا پایان مرداد آبرسانی خواهد شد، گفت:  فقط در سال گذشته 2985 روستا آبرسانی شد که این میزان معادل کل عملکرد 10 سال گذشته در این حوزه است. 

هزینه ای که مردم برای اینترنت پرداخت می‌کنند بیش از پول برق است


هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزارت نیرو نیز در دیدار با معاون سیاسی صداو سیما گفت: 10 درصد صرفه جویی، 10 درصد پیک نیروگاهها را کاهش می دهد و این به مفهوم صرفه جویی در ایجاد 5 هزارمگاوات ظرفیت نیروگاهی است.


 فلاحتیان در ادامه افزود: برای هر هزار مگاوات برق 2 هزارمیلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که باید 2 هزار میلیارد تومان هم صرف توسعه شبکه شود؛ این میزان سرمایه گذاری فقط معادل اوج بار 200 ساعت در فصل تابستان است.


معاون برق وانرژی وزارت نیرو تصریح کرد: ما باید بتوانیم به تعهدات خود در قبال پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات صنعت برق پاسخگو باشیم.


وی افزود: در برنامه چهارم، پنجم و ششم معافیتهایی ذکر شده است اما برخی جاها هم اجازه تامین تفاوت قیمت از طریق اصلاح تعرفه داده شده است.


فلاحتیان با شاره به اینکه میزان انرژی های عمل نشده به ازای هر مشترک از 3 دقیقه به 2.7 رسید و این به مفهوم کاهش خاموشی است،  بیان کرد: هشت هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی برق کشور اضافه شده است و این توسعه درحالی بود که با مشکلات تامین مالی مواجه بودیم.


وی گفت: نیروگاه های موجود راندمان را از 32 درصد به 48 درصد می رسد که طی سه سال آینده میانگین راندمان نیروگاه ها به 40 درصد می رسد.


معاون برق و انرژی وزارت نیرو افزود: امسال ضریب آمادگی نیروگاهها را به 98.5 درصد رساندیم در حالی که عمر برخی نیروگاهها 40 تا 50 سال است.

فلاحتیان در پایان یادآور شد: ما نتوانستیم موضوع اقتصاد برق را در دل مردم، مسئولان و قانونگذاران جا بیاندازیم، امروز هزینه ای که مردم برای اینترنت پرداخت می‌کنند، بیش از پول برق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار