یاسوج؛

خادمی: نباید در ارائه خدمات به مردم تبعیض باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از موضوع‌های مهم مورد اشاره در منشور حقوق شهروندی آن است که نباید در ارائه خدمت به مردم تبعیض وجود داشته باشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سید موسی خادمی در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت:مسئولان اجرایی این استان کاهش نابرابری‌ها در خدمات رسانی به مردم را همواره مدنظر داشته باشند و هر چند که فعالیت‌هایی در این زمینه در استان انجام شده اما ناکافی است.

وی با اشاره به اینکه وجود فاصله بین استان‌ها به دلیل نابرابری امکانات آزاردهنده است، بیان کرد: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به استان‌های کمتر توسعه یافته از جمله کهگیلویه و بویراحمد برای رفع فاصله با مناطق توسعه یافته داشته است.

خادمی عنوان کرد که انتظار می‌رود که دولت منابع مالی بیشتری به کهگیلویه و بویراحمد برای توازن منطقه‌ای اختصاص دهد.

وی ابراز داشت: بسیاری از استان‌های کشور از نبود توازن منطقه‌ای رنج می‌برند و باید تلاش‌های بیشتری توسط دولت برای رفع آن برداشته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که یکی از مسائل مهم مطرح شده در منشور حقوق شهروندی رعایت حقوق مردم در دستگاه‌های اجرایی است.

حسن نوروزی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا نقش مهمی بر عهده داشته و از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نمی‌کند.
وی افزود که 11 حق در نظام اداری در قالب منشور حقوق شهروندی برای مردم تعیین و مطرح شده است.

نوروزی بیان کرد: چنانچه این 11 حق به نحو مطلوب در کهگیلویه و بویراحمد رعایت شوند گامی مهم برای ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان برداشته می‌شود.

وی عنوان کرد که مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد منشور حقوق شهروندی را بیش از پیش مطالعه کرده و برای اجرای آن اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که دولت یازدهم به‌طور جدی به مسأله حقوق شهروندی پرداخت و منشور حقوق شهروندی نیز 29 آذر سال گذشته توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: 32 نفر در قالب 16 تیم 2 نفره کار بازرسی از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نحوه رعایت حقوق شهروندی را بر عهده دارند.

وی افزود که سال گذشته سه هزار نفر ساعت بازرسی توسط این 32 نفر از 236 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در سطح استانی و شهرستانی انجام شد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استان در زمینه حقوق شهروندی مورد استفاده قرار گرفته و چنین روندی نیز با جدیت ادامه می‌یابد.

حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد که حقوق شهروندی یک موضوع عمومی بوده و ارتباط به دستگاه اجرایی خاصی ندارد بلکه باید همگان در مورد آن حساسیت داشته و تلاش کنند.

وی ابراز داشت: ترویج هر چه بیشتر حقوق شهروندی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آموزش عمومی و همگانی بوده و نقش رسانه‌ها و آموزش و پرورش نیز در این راستا ارزنده خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.