9 عامل سردی روابط عاطفی زوجین را بشناسید

رعایت نکردن برخی اصول و آداب اولیه موجب سردی روابط عاطفی زوجین می شود.

وجیهه مشهدی نبی روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: از جمله علل فاصله گرفتن زوجین از یکدیگر و سردی روابط عاطفی آن‌ها بی توجهی به رعایت اصول اولیه زندگی از جمله رعایت نکردن آداب اجتماعی، بد زبانی، دروغ گویی، پنهان کاری، بی توجهی نسبت به وضعیت ظاهری و رسیدگی به خود است.

وی با بیان اینکه نشان دادن شخصیت بدلی یکی دیگر از عوامل اختلاف زوجین است، ادامه داد:  نشان دادن شخصیت خلاف واقع به طرف مقابل و فریب وی ،یکی دیگر از عوامل اختلاف است.

مشهدی نبی تصریح کرد: تفاوت های فکری از دیگر موارد ایجاد اختلاف میان زوجین است که معمولا پس ازدواج بنابردلایلی مانند گرایش و یا عدم آن به مذهب و یا ایدیولوژی‌های خاص ایجاد می‌شود که ممکن است با مخالفت شدید طرف مقابل همراه شود.


این مشاور خانواده با بیان اینکه زن‌ها و مردها به صورت کاملا متفاوت با مشکلات احساسی برخورد می‌کنند که همین امر باعث ایجاد اختلاف می‌شود، افزود: مردها از سنین خیلی کم یاد می‌گیرند که گریه نکنند و معمولا قادر به بروز احساسات خود نیستند اما خانم‌ها آزادانه احساسات شان را ابراز کرده و انتظار دارند که همسرشان هم ابراز احساسات کند در حالی که چنین توقعی منطقی نیست.

مشهدی نبی در پایان گفت: وعده های پیش از ازدواج در تصور و تصمیم فرد مقابل بسیار تاثیر گذار است، پس باید قول و قراری به شخص ندهیم که پس از ازدواج از انجام آن عاجز باشیم زیرا باعث تخریب زندگی خود و دیگری  خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
دیگ این میشه زندگی...ک همش سردی بینشون باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
گفتگودرفضایی ارام وصمیمی. بیرون رفتن ویک چای ساده خوردن.انچه برای خودپسندیدن برای اوهم پسندیدن.دربهبودروابط اثردارد.
Iran (Islamic Republic of)
سعیدطهمورثی
۱۲:۰۴ ۲۰ تير ۱۳۹۶
به نظرمی رسدفعل خواستن برای مقابله با این عوامل سردی بین زوجین کارسازتراست وبایدزوجین به آن توجه کنندبه زبان ساده تراگرزوجین بخواهندهرچیزی برای رسیدن به بهانه سردی بین خودبهانه کنندتعدادعوامل می شودبی نهایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۹ تير ۱۳۹۶
شوهرم قبل از عقد قولایی بهم داد که بعد از ازدواج بهشون عمل نکرد و گفت اگه قول دادم غلط کردم
Australia
حسین
۰۷:۴۲ ۱۹ تير ۱۳۹۶
50 درصد مشکلات مردم به صورت کاملا مستقیم بر میگرده به معیشت
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۴۳ ۱۹ تير ۱۳۹۶
99/99 درصد
آخرین اخبار