مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: 90 درصد از خدمات تامین اجتماعی امکان الکترونیکی شدن دارد و ما برای رسیدن به این نقطه 70درصد از مسیر را طی کرده ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اصغر دادخواه امروز در جمع خبرنگاران افزود: کاهش آلایندگی، صرفه جویی در وقت، کاهش مراجعات و سفرهای شهری و امثال آن از نتایج ارائه غیرحضوری خدمات تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه خدمات غیرحضوری در سه بخش کارفرمایان، بازنشستگان و بیمه شدگان است، افزود: دریافت لیست الکترونیکی از 102 هزار کارگاه و بنگاه طرف قرارداد و ابلاغ الکترونیکی کارفرمایان از جمله خدمات غیرحضوری برای کارفرمایان است.

دادخواه، نام نویسی متمرکز و دریافت سوابق را از خدمات غیرحضوری برای بیمه شدگان و صدور احکام و فیش های حقوقی را از خدمات غیرحضوری برای مستمری بگیران برشمرد.

وی بااشاره به ضرورت الکترونیکی شدن پرونده های بیمه شدگان و مستمری بگیران گفت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای رسیدن به این نقطه فراهم شده است و منتظر دستورالعمل های لازم از تهران هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه های الکترونیکی در درمانگاه ها و بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی گفت: سالانه دو میلون و 100 هزار دفترچه توسط سازمان تامین اجتماعی صادر می شود که با توجه به اینکه یک سوم مراجعات به مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی است، الکترونیکی شدن نسخ سالانه موجب می شود 700 هزار دفترچه بیمه کمتر صادر شود.

دادخواه خاطرنشان کرد: این میزان کاهش موجب صرفه جویی در کاغذ و صیانت از محیط زیست می شود و امیدواریم تا پایان سال این طرح علاوه بر مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در مراکز غیر ملکی نیز اجرا شود.
وی همچنین گفت: از پنج میلیون و سیصد هزار اصفهانی، سه میلیون و سیصد هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: از این میزان به 500 هزار نفر بازنشسته استان ماهانه 340 میلیارد تومان پول پرداخت می شود.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: یک میلیون و 90هزار نفر در حال حاضر در استان بیمه پرداز هستند که 80درصد از آنها از بیمه اجباری و بقیه از بیمه از خاص برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: میزان بیمه اجباری بدلیل رکود حاکم بر کارخانجات و بنگاه های اقتصادی 0.5 درصد بوده که امید است

با تحولات ایجاد شده در حوزه اقتصادی و شروع پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، این روند تغییر پیدا کند.
دادخواه اضافه کرد: در حال حاضر 23 هزار نفر بیمه بیکاری مقرری دریافت می کنند که نسبت به سال قبل 24 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: سال گذشته 170هزار بازرسی از کارگاه های کوچک که زیر یکصد نفر کارگر دارند، انجام شد.
19 تا 25 تیر بعنوان' هفته تامین اجتماعی' نامیده شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.