جدیدی در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

سوال از شهردار، توهین به او نیست/ حفظ شأن شهردار در اولویت است

عضو شورای شهر تهران گفت: برخی تصور می‌کنند که سوال از شهردار توهین به او است اما ما بر اساس سوگندی که یاد کرده ایم متعهد به پیگیری امور شهری هستیم.

سوال از شهردار، توهین به او نیستبه گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس جدیدی عضو شورای شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: وقتی سوالی از یکی از مسئولان کشور مانند شهردار پرسیده می‎شود، برخی افراد تصور می‌کنند که این اقدام جسارت و توهین به فرد مذکور است؛ در حالی که باید با توجه به سوگندی که در قبال انجام مسئولیت خود در ابتدای کارمان یاد کرده ایم،  مقید و پایبند به امور باشیم.

وی افزود: مسئولانی مانند رئیس جمهور و شهردار تهران جزء سرمایه های نظام هستند و باید احترام آن ها حفظ شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهردار تهران اقدامات مثبتی را در عملکرد ۱۲ ساله خود انجام داده و اگر در مواردی هم عملکرد او دچار نقصان بوده است، باید بپذیرد و پاسخگو باشد.

جدیدی ادامه داد: چند نامه در بازه های زمانی مختلف به شهردار تهران ارسال شده است؛ این نامه‌ها حاوی مواردی است ؛ نامه ۱۶۰/۵۵۸۴ که در شانزدهم خرداد سال جاری ارسال شده است، در این نامه درخواست ارایه گزارش کامل شهرداری از واگذاری املاک و اراضی شهرداری و سازمان های تابعه به صورت رایگان به اشخاص حقیقی و حقوقی و مراکز خیریه، همچنین در نامه های ۱۶۰/۴۹۵۰ و نامه ۱۶۰/۵۵۸۲ که به شهردار ارسال شده است، از مدیریت سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران مطالبه شده است که گزارش دقیق خود را ارایه کنند اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

وی اضافه کرد: طی نامه ای با شماره ۱۶۰/۵۶۵۸ که در تاریخ شانزدهم خرداد با موضوع واگذاری اراضی فضای سبز متعلق به شهرداری تحت عنوان مجموعه سوارکاری به بخش خصوصی واگذار شده است، همچنین قطعه زمین در منطقه ۱۸ به مساحت ۲۲۳۹ متر مربع و احداث بنای آموزشی، اداری و تجاری به عنوان حوزه علمیه و واگذاری قطعه زمین با کاربری فضای سبز و گلخانه شهرداری تهران به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع واقع مقدس اردبیلی و در نهایت واگذاری مجموعه ای به هیئت ائمه اطهار در شمال بزرگراه همت از جمله مواردی هستند که تذکرات لازم به شهردار ارسال شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: موارد مذکور بر طبق ماده ۷۳ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراها به عنوان سوال از شهردار به ایشان ابلاغ شده و شهردار موظف به پاسخگویی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار