دبیر در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

مترو تهران در مرز ورشکستگی است/ دولت با پرداخت نکردن بدهی، مترو را ورشکست کرد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شرکت بهره برداری مترو تهران با اقدامی که دولت انجام داده و بدهی خود را به شهرداری پرداخت نکرد، در حال ورشکستگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در پی گزارش ارائه شده از سوی حسینی در مورد خطوط مترو تهران، اظهارداشت: با اقدامی که دولت انجام داده و سهم خود را در حوزه مترو پرداخت نکرد، شرکت بهره‌برداری مترو تهران در مرز ورشکستگی است.

وی تاکید کرد: اگر در این دوره شورای شهر تهران حق و حقوق مترو پرداخت نشود، شرکت بهره‌برداری مترو تهران با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر شرکت بهره‌برداری مترو تهران یک هزار میلیارد تومان کمک بگیر شده، در حالی که امسال ۹۷۰ میلیارد تومان بودجه مترو بوده است.

دبیر گفت: باید برای حل مشکلات شرکت بهره برداری مترو تهران تدبیری اندیشیده شود، همچنین باید مترو به شکلی برون‌سپاری شود تا دولت و مردم سهم خود را در این خصوص پرداخت کنند.

وی یادآور شد: قرار شده که یک سوم هزینه بلیت مترو را دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم را مردم پرداخت کنند که در حال حاضر شهرداری سهم مردم و دولت را هم خود پرداخت می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
بهتر . جمش کنین من رفته بودم استامبول همه جا با پل هوایی و دو طبقه کردن خیابونا کاری کرده بودن که ترافیکیشون یک صدم ما بود
آخرین اخبار