اصفهان؛

احداث تنها بیمارستان تامین اجتماعی کاشان با درد مزمن مشکل واگذاری زمین

مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان گفت:احداث تنها بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان در کش و قوس واگذاری زمین و مشکلات ناشی از آن در سال‌های اخیر با وجود ردیف اعتباری مصوب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا افشار،  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:قطعه زمینی ابتدا برای ساخت این بیمارستان 64 تخت‌خوابی سال 1383 در شهرک 22 بهمن جانمایی شده‌بود که علت آنکه جانمایی نامناسب آن مورد تایید کارشناسان سازمان قرارنگرفت.

وی افزود: پس از آن کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان در ازای بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی قطعه زمینی را در خیابان کارگر معرفی کرد که متاسفانه شهرداری کاشان اعلام کرد، این زمین کاربری فضای سبز دارد و نمی‌توان آن را تغییرکاربری داد و این در حالی است که هم اکنون شهرداری همین زمین را پلاک بندی و برای فروش گذاشته‌ است.

به‌گفته‌وی،پس از توقف واگذاری زمین در این مرحله دوباره زمینی در محدوده مصلی کاشان پشت بیمارستان در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی با راه بن بست و بدون مسیر دسترسی معرفی شد که آن هم به این دلایل عدم راه دسترسی و مجاورت دو بیمارستان مورد تایید کارشناسان سازمان قرارنگرفت.

مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان، تصریح‌کرد:علاوه بر این مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز نامه زد که آن زمین پشت در محدوده طرح توسعه این بیمارستان قراردارد و مورد نیاز خود آنها است.

افشار،معرفی مجدد دو قطعه زمین و جانمایی نامناسب آن یکی در محدوده اتوبان و دیگری  نزدیک خرمدشت و شهرک 22 بهمن را یادآورشد و افزود: مرحله معرفی و واگذاری زمین همچنان در گیر و دار عدم اتحاد نظر مسوولان شهر و کش و‌قوس‌های مرتبط با آن متوقف مانده‌است.

*خیرین تنها نسخه شفابخش پروژه متوقف احداث بیمارستان تامین اجتماعی در کاشان

وی،با اشاره به اینکه این مصوبه مخصوص شهر کاشان با بالاترین مراجعه درمانی و بستری بیماران این شهرستان در مقایسه با میانگین استاندارد کشوری است گفت:تنها راه گره‌گشا و  میان‌برترین راه حل این مشکل و معضل حمایت خیرین سلامت است تا این پروژه معطل مانده‌ و متوقف‌شده که عملیاتی‌شدن آن سهم بسزایی در وسعت گستره خدمات تشخیصی ودرمانی به بیماران خواهد داشت اجرایی شود.

به‌گفته‌وی،هر سال که مشکل معرفی و واگذاری زمین به سرانجام نرسیده مصوبه اعتباری آن رد و از دستور کار خارج‌شده‌است شده که  طی 6 ساله اخیر با تلاش‌های فراوان و مداوم دوباره احیا و تثبیت‌شده است و در این مسیر تعداد تخت‌های آن نیز از 64 به 96 تخت افزایش یافت.

مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی برای ساخت این بیمارستان جنرال به 5 تا 10 هکتار زمین در شهرکاشان نیاز دارد تا در یک طبقه با چهار عمل اصلی جراحی، داخلی، زنان و کودکان احداث شود.

*347 هزار نفر جمعیت بیمه‌ای تحت پوشش در منطقه كاشان/7 نفر از هر 10 کاشانی بیمه است

افشار، در ادامه جمعیت بیمه‌ای تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در منطقه کاشان شامل شهرستانهای آران و بیدگل، کاشان و نطنز را افزون بر 347 هزار نفر ذکرکردو گفت: 68 درصد جمعيت این سه شهرستان از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی، زیر پوشش قرارگرفتن بیمه تامین اجتماعی هفت نفر از هر 10 نفر در شهر کاشان را یادآورشد و گفت:مدیریت درمان مستقیم در کاشان ماهانه بیش از 65 هزار بیمه شده و مدیریت درمان غیر مستقیم در دفتر اسناد پزشکی ماهانه به 311 هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد.

به‌گفته‌وی،مدیریت درمان کاشان، به 4 میلیون و 500 هزار مراجعه از سه شهرستان در سال 95 پاسخگوبوده است.

مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان،اظهارداشت: اين مديريت 202.5 ميليارد تومان براي بيمه شدگان تامين اجتماعي منطقه كاشان در سال گذشته هزينه كرده است.

افشار افزود: 164 ميليارد تومان از اين مبلغ در بخش درمان غيرمستقيم و بقيه در بخش درمان مستقيم صرف بيمه شدگان شده است.

وی افزود: در بخش درمان غیرمستقیم 13.6 میلیارد  تومان و در بخش مستقیم نیز ماهانه  3.2 میلیارد تومان برای بیمه شدگان منطقه کاشان در سال 95 هزینه شده است.

به‌گفته‌وی، اين مديريت هم اکنون در سطح منطقه کاشان با 380 نفر نيروي انساني شاغل به بيش از  347 هزار نفر بيمه شده تامین اجتماعی، خدمات درماني ارائه مي کند.

*مدیریت درمان تامین اجتماعی کاشان تنها شهرستان مستقل همطراز با استان‌ها

مدير درمان تامين اجتماعي منطقه كاشان، با تاکید بر اینکه کاشان تنها شهرستان کشور است که به صورت مستقل همردیف استان‌ها فعالیت این مدیریت را در کنار 32 اداره کل استانی دارد گفت: 90 پزشك عمومي، 93 پزشك متخصص،  18 دندانپزشك، 66 داروخانه، 9 آزمايشگاه ، 11 راديولوژي، 22 فيزيوتراپي، 6 بيمارستان دانشگاهي، 1 بيمارستان خصوصي، 1دي كلينيك، 9 درمانگاه دولتي و دو شبکه بهداشت طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در منطقه کاشان است. 

افشار در پایان گفت:فعالیت درمانی تامین اجتماعی کاشان به طور رسمی بعد از تصویب فانون الزام در مجلس شورای اسلامی در سال 69 آغازشد که ابتدای کار با خرید خدمت توسط  نیروهای وزارت بهداشت در کارهای درمانی و از سال 71 نیز بصورت مستقل با استخدام نیرو در درمان مستقیم کار خود را آغاز کرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.