وزیر ارشاد در شب كانون کارگردانان سینما مطرح كرد:

گردش مالی در جامعه سینمایی متناسب با ظرفیت آن نیست

صالحی اميری گفت: جریان سینمای ایران در مسیر تحول و توسعه قرار دارد و همه باید از آن حمایت کنیم.

ما و سینماگران در یک صف قرار داریم/ گردش مالی در جامعه سینمایی متناسب با ظرفیت آن نیستبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم هفتمین شب کانون کارگردانان سینمای ایران که شامگاه چهارشنبه ۲۱ تیرماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، بیان کرد: جمع شما یک دیدار صمیمانه است و من خوشحالم که در این جمع حضور دارم.

وی ادامه داد: به اعتقاد ما سینمای ایران در آستانه یک جهش قرار دارد. به تعبیری سینمای ایران باید یک جهش جدید را با تغییرات و تحولاتی که در حوزه اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته، تجربه کند.

صالحی امیری تصریح کرد: من باور دارم که ظرفیت کانون کارگردانان، خانه سینما و همه نهادهای صنفی می تواند در مسیر این جهش قرار بگیرد. دهه چهارم می تواند دهه جهش در سینمای ایران باشد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست های کارگردانان در این شب درباره معضلاتی مثل توقیف فیلم ها سینمای ایران اظهار داشت: ما و شما در یک صف و یک جریان قرار داریم. می توانم تاکید کنم از آغازین روزهایی که ما آمدیم، هر هفته در حمایت از جریان‌های سینمایی ایران سخن گفتيم و آخرین آن امروز ظهر بود که من گفتم جریان سینمای ایران در مسیر تحول و توسعه قرار دارد و همه باید از آن حمایت کنیم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: اینکه شما انتظار حمایت دارید حق طبیعی شماست، ما تا امروز یک راهبرد مشخص داشته ایم که حمایت همه جانبه از خانواده بزرگ سینما برای رسیدن به قله های توسعه است.

صالحی امیری همچنین درباره اقتصاد سینما گفت: اقتصاد سینما باید دستخوش تحول شود. میزان گردش مالی در جامعه سینمایی متناسب با ظرفیت آن نیست.

وزیر ارشاد عنوان کرد: من هفته پیش با بعضی مدیران عامل بانک ها جلسه ای داشتم و خواستم حرکتی برای حمایت مالی از سینما داشته باشیم تا همه تهیه کنندگان بتوانند ظرفیت اقتصادی بالایی در سینما داشته باشند.

وی در پایان سخنانش گفت: امنیت، کرامت و منزلت شما را امنیت و کرامت خود می دانیم و در شرایطی که تا امروز قرار گرفتیم، کنار شما بوديم و باور داريم برای حل مسائل جامعه ایران نیازمند توسعه سینمای ایران هستیم.

 

 

انتهای پيام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.