قائم مقام معاونت امور اقتصادی و بازرگانی؛

60هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشور وجود دارد

قائم مقام معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت از وجود بیش از ۶۰ هزار طرح نیمه تمام صنعتی در کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دودانگه قائم مقام امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت معدن تجارت ، عصر امروز در آیین گرامیداشت دهه تولید ملی و تجلیل از فعالان اقتصادی نمونه خراسان جنوبی اظهار داشت: این طرح ها دارای پیشرفت فیزیکی 20 تا 65 درصد است و با افتتاح این طرح ها بیش از600 هزار شغل ایجاد می شود.


وی با بیان اینکه مشکل تقاضا و مشکلات مالی از جمله مشکلات بخش صنعت و معدن است افزود : از سال90 تاکنون میزان تسهیلات بانکی پرداخت شده به صنعت٬ معدن و تجارت از 32 به 29 درصد کاهش یافته است.


قائم مقام معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مزیت‌های صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق برای تبدیل منابع نفت و گاز از طریق بخش خصوصی به درآمدهای فزاینده ایجاد شد.


دودانگه با تاکید براینکه شاید سیاست‌گذاری‌‌های کلان اقتصادی آنگونه که باید مورد توجه نبوده است افزود: باید این صندوق در بخش‌های مختلف اثرگذاری شفاف و روشن را مدنظر قراردهد.


وی بهره وری را حلقه مفقوده اقتصاد ایران دانست وگفت: یکی از دلایلی که نتوانسته ایم به رشد اقتصادی برسیم این است که به بهره وری توجه نشده است.


قائم مقام معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن وتجارت بیان کرد: بیش از 99 درصد رشد اقتصادی ما مستقیم مرتبط با سرمایه گذاری بوده است.


منبع:تسنیم
انتهای پیام/ک

بهره وری حلقه مفقوده اقتصاد ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار