امام جمعه بروجرد:

شورای نگهبان نقش مهمی درحفظ جمهوریت نظام دارد / ملت مومن و انقلابی حماسه ای ماندگار در 23 تیرماه 78 خلق کردند

امام جمعه بروجرد گفت: شورای نگهبان به عنوان یکی از ارکان کشور نقش مهمی در حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد گفت: شورای نگهبان در سال ۵۹ با ژرف نگری امام راحل تاسیس شد.

وی افزود: اهمیت و وظایف شورای نگهبان باعث شده تا این نهاد همواره مورد حمایت امام راحل و مقام معظم رهبری وهمه دلسوزان نظام باشد.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به اینکه قانون اساسی به عنوان میثاق ملی از قوانین کشوری محسوب می‌شود گفت: تفسیر قانون اساسی در نظام جهوری اسلامی برعهده شورای نگهبان است این شورا با تفسیرخود مراد مقنن را روشن می‌کند و جلوی برداشت‌های سلیقه‌ای و یا سوء برداشت‌ها را از مواد قانون اساسی می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی گفت: در جمهوری اسلامی هیچ قانونی بدون تصویب شورای نگهبان رسمیت نداشته واعتبار پیدا نمی‌کند همچنین این نهاد وظیفه نظارت و تضمین انتخابات‌های مهم و سراسری را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۴۶ انتخابات اصلی و میان دوره‌ای در کشور برگزار شده است ادامه داد: در ۴۰ انتخابات ناظرین شورای نگهبان بر این انتخابات نظارت موثر و استصوابی داشته اند و آبروی نظام و سلامت انتخابات را تضمین کرده اند.

امام جمعه بروجرد گفت: در انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری با نظارت شورای نگهبان انتخاباتی سالم برگزار شد و افرادی هم که قانون را دور زده بودند توسط ناظرین این نهاد شناسایی شدند.

ملت مومن و انقلابی حماسه‌ای ماندگار در ۲۳ تیرماه ۷۸ خلق کردند

حجت الا سلام والمسلمین ترابی با اشاره به ۲۳ تیرماه سال ۷۸ افزود: ملت مومن و انقلابی در این روز حماسه‌ای ماندگار خلق کردند که بازیگران داخلی و خارجی را که در اتفاق ۱۸ تیر به براندازی نظام چشم دوخته بودند آنچنان نا امید کرده که سکوتی مرگبار آن‌ها را فرا گرفت.

وی در ادامه گفت: از آغاز این حادثه افرادی که در مطبوعات زنجیره‌ای و برخی پست‌های دولتی عملکرد سیاهی از خود برجا گذاشته بودند با قرار گرفتن در یک حرکت براندازانه آتش فتنه‌ای را روشن کردند که مردم در ۲۳ تیر با اشاره رهبر به میدان آمدند و توطئه دشمن را خنثی کردند.

امام جمعه بروجرد افزود: حماسه بزرگ ۲۳ تیر ۷۸ مانند حماسه بزرگ ۹ دی ۸۸ تجسم کلام رهبری و تجللی اراده ملت ایران در دفاع از کیان اسلام و نظام بود.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی گفت: رقم خوردن این حادثه‌ها توسط ملت به دشمنان در داخل و خارج کشور باید بدانند که ملت ایران از انقلاب در هر شرایطی پاسداری می‌کند و به خائنان اجازه خیانت به نظام را نخواهد داد.

انتهای پیام / د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.