همدان؛

پاکسازی و جمع آوری بیش از یک تن زباله از دشت میشان

رییس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان از پاکسازی حریم پناهگاه های دشت میشان خبر داد و گفت: حدود ۱۲۰ عدد گونی زباله به وزن تقریبی ۱۲۰۰ کیلو گرم به پایین انتقال داده شد.

پاکسازی و جمع آوری بیش از یک تن زباله از دشت میشانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا گوهری با بیان اینکه طبيعت ناب، گياهان خاص، چشمه ها، دشت ها و قلل، مراسم آيينى و ورزش كوهنوردى سالهاست كه با الوند پيوند خورده است افزود: ٢١تير ماه مصادف با روز بدون پلاستيك فاز اول برنامه پاكسازى الوند توسط كارگروه حفظ كوهستان هيئت كوهنوردى و صعودهاى ورزشى استان با شعار "حافظ شكوه الوند باشيم" با همراهى پيشكسوتان، ورزشكاران و كوهنوردان اجرا گردید.

وی با اشاره به اینکه اين فعاليت ٦ ساعت به طول انجاميد اظهار داشت: حدودا ۱۲۰ عدد گونی زباله به وزن تقریبی ۱۲۰۰ کیلو گرم به پایین انتقال داده شد.

گوهری افزود: متاسفانه در سالهاي اخير شاهد افزایش حجم زباله در کوهستان الوند و دشت میشان بوده ایم که دلیل آن عدم آگاهی افراد حاضر در این منطقه و عدم بازگشت زباله به پایین توسط این افراد هستیم.

رییس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان بیان کرد: برنامه ريزى هایى با هدف افزايش آگاهى، مراقبت از محيط زيست در قالب كارگاه هاى آموزشى و فعاليت هاى اجرائى انجام شده که در زمانبندى مشخص طراحى و در حال اجرا مى باشد.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.