ایازی عنوان کرد؛

ابتلای سالانه ۱۰۰ هزار نفر به سرطان سینه/ اضافه وزن؛ عامل خطرساز در بروز سرطان

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر زن در ایران به سرطان سینه دچار می‌شوند، گفت: حدود ۵۰ درصد زنان ایرانی از اضافه وزن رنج می‌برند که چاقی نیز یکی از عوامل مؤثر در بروز این عارضه است.

ابتلای سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به سرطان سینه/ اضافه وزن نقش کلیدی در ابتلا به سرطان سینه داردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد‌هادی ایازی‌ معاون اجتماعی وزارت بهداشت در سومین همایش پیشگیری از سرطان سینه که صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، در خصوص مرگ نابغه ریاضی اظهار کرد: مریم میرزا‌خانی نخستین زن ایرانی و اولین زن در جهان بود که متأسفانه به علت تشخیص دیرهنگام‌ سرطان سینه جان خود را از دست داد.

وی بیان کرد: شرط اصلی تشخیص زودهنگام‌ فرهنگسازی‌ و‌ آموزش است، سالانه 10 هزار نفر در ایران مبتلا به سرطان سینه می‌شوند که انجام ماموگرافی‌ در زنان 40 سال به بالا ضروری است.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به شیوع بالای سرطان سینه در ایران عنوان کرد: فرهنگسازی‌ درست موجب تغییر رفتار می‌شود و در تمام بیماری‌ها فرهنگ‌سازی از اهمیت بسزایی برخوردار است که حدود 50 درصد زنان ایرانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند و چاقی یکی از عوامل موثر در ابتلا به سرطان سینه است.

وی تاکید کرد: ما در مجموعه معاونت اجتماعی وزارت بهداشت یکی از رویکرد‌های اصلی‌مان فرهنگسازی‌، اصلاح رفتار و تغییر سبک زندگی مردم است که تحقق این امر نیازمند مشارکت همه جانبه افراد است.

ایازی با بیان اینکه 64 ثمن‌ یا خیریه‌ در حوزه سرطان در کشور مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: سازمان‌های مرد‌م‌ نهاد در فرهنگسازی‌، پیشگیری، درمان و توانبخشی افراد نقش مؤثری دارند و ما در صدد هستیم که یک شبکه ملی سرطان از سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های سرطان در سطح کشور ایجاد کنیم و در ایران حدود 40 میلیون نفر زن زندگی می‌کنند که از این میان بین 90 تا 100 هزار نفر هر ساله مبتلا به سرطان می‌شوند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 3 هزار و 400 کودک ایرانی به سرطان دچار هستند، گفت: هم‌اکنون حدود 350 هزار زن در ایران مبتلا به سرطان هستند که با انتشار اطلاعات صحیح در فضای مجازی می‌توانیم گام مهمی را در تشخیص زودهنگام و درمان به موقع سرطان بر‌داریم.

وی یادآور شد: در حوزه درمان کارهای جدی باید صورت گیرد و حدود هزار و 350 مرکز در حوزه تشخیص زودهنگام‌ سرطان و غربالگری‌ سرطان سینه در ایران فعالیت می‌کنند، شانس بقای زندگی پس از 5 سال در کشور آمریکا حدود 89 درصد و در ایران این رقم حدود 71 درصد است که ما در صدد هستیم در سال‌های آینده این رقم را افزایش دهیم.

 انتهای پیام/

 سرطان سینه بیشتر در چه کسانی دیده می شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار