رئیس‌جمهور سابق افغانستان:

حملات هوایی آمریکا و ناتو جنایت علیه بشریت و ناقض حاکمیت ملی افغانستان است

رئیس‌جمهور سابق افغانستان در واکنش به حمله هوایی به مدرسه دخترانه در شمال افغانستان و عملیات نیروهای خارجی در ارزگان گفت که این حملات ناقض حاکمیت ملی این کشور است اما تحت عنوان مبارزه با تروریسم از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

حملات هوایی آمریکا و ناتو جنایت علیه بشریت و ناقض حاکمیت ملی افغانستان استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته برخی از رسانه‌ها از کشته شدن 6 غیرنظامی و زخمی شدن 17 تن دیگر در عملیات شبانه نیروهای خارجی در ولایت ارزگان خبر دادند همچنین گزارش‌هایی نیز از حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به مناطق مسکونی و مدرسه دخترانه در منطقه «بندرخان‌آباد» ولایت قندوز در شمال افغانستان منتشر شد.

«حامدکرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان در واکنش به این حملات اعلام کرد که این حملات تحت عنوان مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرند اما قربانی آنها افراد غیرنظامی هستند.

رئیس‌جمهور سابق افغانستان در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود منتشر کرده از حملات هوایی آمریکا و ناتو به عنوان جنایت بزرگ بشری نام برده است.

حامدکرزی تصریح کرد: «که این حملات را که باعث تخریب خانه‌های مردم و مدارس می‌شوند مخالف حاکمیت ملی افغانستان می‌دانم و با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنم».

رئیس‌جمهور سابق افغانستان همواره با تشدید حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان مخالفت کرده و در دوران ریاست جمهوری خود عملیات شبانه‌ نیروهای خارجی را نیز ممنوع اعلام کرده بود.

این در حالی است که سروان «ویلیام سالوین» سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفته که جنگنده‌های آمریکایی هیچ مدرسه‌ای را در ولایت قندز هدف قرار نداده است.

با این حال، حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی به ساختمان مدرسه دخترانه توسط مدیر آن و مردم محلی تائید شده است.

آبان ماه سال گذشته نیز جنگنده‌های آمریکایی در حمله انتقام‌جویانه‌ای در قندوز پس از کشته شدن یک سرباز آمریکایی دستکم 36 غیرنظامی شامل زنان و کودکان را کشته و 27 تن دیگر را زخمی کردند.

انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار