در نشست شورای آتلانتیک مطرح شد؛

ایرانی‌ها نقش آمریکا را در کودتای ۲۸ مرداد فراموش نمی‌کنند

شرکت کنندگان در نشست شورای آتلانتیک اذعان کردند ایرانی‌ها هیچگاه دخالت آمریکا را در کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ فراموش نخواهند کرد.

ایرانی‌ها نقش آمریکا را در کودتای 28 مرداد فراموش نمی‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشست روز پنجشنبه بیست و دوم تیرماه شورای آتلانتیک با موضوع «تغییر حکومت در ایران: مروری از زمان کودتای 1953 (کودتای 28 مرداد) تا سیاست های امروز دولت ترامپ درباره ایران»، در واشنگتن برگزار شد.

باربارا اسلاوین، مدیر برنامه آینده ایران در این شورا گفت: انتشار مدارک و اسناد جدید درباره تحولات کودتای سال 1953 میلادی در ایران از برخی جهات جالب است. متأسفانه بسیاری یا حتی بیشتر آمریکایی ها از نقشی که آمریکا در سرنگونی دولت محمد مصدق نخست وزیر وقت ایران داشت، بی اطلاع هستند.

وی افزود: در نتیجه آنها درک نمی کنند که آن تحولات چگونه هنوز در ذهن مردم ایران زنده و تأثیرگذار است. شاید بالاخره مردم آمریکا تا حدودی بفهمند وقتی از سلطه بر سیاست کشوری توسط قدرتی خارجی صحبت می شود به چه معناست. قطعاً این تجربه ای تازه است و مطمئناً برای هیچ کسی خوشایند نیست.

اسلاوین ادامه داد: با همه اینها ما هنوز می شنویم که عده ای از لزوم تغییر حکومت در ایران صحبت می کنند و این حرف را ما از زبان کسانی می شنویم که به دولت ترامپ نزدیک هستند یا دیگرانی که خیلی بی پروا و بدون فکر کردن درباره پیامدهای آن از این موضوع صحبت می‌کنند، موضوعی که می تواند بسیار خطرناک باشد.

 انتهای پیام/

برگزاری نشست شورای آتلانتیک با موضوع تغییر حکومت در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۶ تير ۱۳۹۶
ایرانیها نه تنها کودتای آمریکایی بلکه موشک زدن به یک هواپیمای مسافر بری ایران را نیز از یاد نخواهند لرو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۶ تير ۱۳۹۶
مسئولین باید این موضوع را پیگیری کنند و حق مردم ایران را از آنها بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۶ تير ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۶
من به خودم میبالم که ایرانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۶ تير ۱۳۹۶
احسنت به ایران /ایران عشق است
آخرین اخبار