رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور؛

توزیع سیگار بدون مجوز قاچاق محسوب می شود/لزوم داشتن پروانه خرده فروشی محصولات دخانی

رمزی گفت: مطابق قانون و ضوابط مربوطه در حال حاضر توزیع محصولات دخانی با 3 نوع مجوز سراسری، مجوز استانی و پروانه خرده فروشی در کمترین زمان انجام می پذیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر رمزی رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: هر گونه عرضه و فروش سیگار و محصولات دخانی بدون مجوز صورت گیرد قاچاق محسوب شود و با آن برخودر قانونی خواهد شد ضمن اینکه جرایم مربوطه مشمول جرایم موضوع تخلف توزیع خارج از شبکه مجاز نیز خواهد بود.

وی افزود: توزیع خارج از شبکه مجاز مشمول ماده 18 مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جرایم نیز می شود و  تا شش برابر ارزش سیگارهای ضبط شده جریمه می شوند و تعطیلی محل کسب برای مدت 6 ماه را نیزدر پی دارد.

رمزی با بیان اینکه بازرسی ها از صنوف و توزیع کنندگان محصولات دخانی که تشدید خواهد شد اظهار داشت: اخذ مجوز های مربوطه در کوتاه ترین زمان برای خرده فروشان واجد شرایط  حتی در یک روز نیز میسر می باشد و صنوف مجاز که شامل سوپر مارکتها , خواربارفروشان و سقط فروشان هستند می توانند با مراجعه به اتحادیه ذیربط یا در گاه الکترونیکی "ایرانیان اصناف" اقدام به اخذ پروانه خرده فروشی محصولات دخانی کنند تا از ضبط محصولات دخانی , جرایم و تعطیلی محل کسب خود جلوگیری نمایند.

وی همچنین تأکید کرد: دارندگان مجوز کشوری صرفا مجاز به توزیع محصولات دخانی به دارندگان مجوز استانی است و در صورتیکه دارندگان مجوز کشوری اقدام به توزیع سیگار و محصولات دخانی به فاقدین مجوز نمایند تخلف تلقی و مجوز آنها باطل خواهد شد که در طول سال گذشته چند مورد مشاهده و مجوز آنها باطل گردید.

رمزی در پایان در خصوص دارندگان مجوز استانی یادآور شد : دارندگان این مجوز صرفا مجاز به توزیع محصولات خود به خرده فروشانی هستند که پروانه خرده فروشی محصولات دخانی را دریافت کرده اند. تاکنون بیش از  30 هزار  واحد صنفی این مجوز را دریافت نموده اند و در صورتیکه دارندگان مجوزهای استانی اقدام به توزیع سیگار و محصولات دخانی بین صنوف فاقد پروانه خرده فروشی محصولات دخانی بنمایند، مجوز آنها ابطال خواهد شد.

 انتهای پیام/

 فروش سیگار بدون پروانه خرده فروشی محصولات دخانی ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار