افغانستان خواستار تمدید کارت‌های مهاجرین مقیم پاکستان پس از ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی شد

وزیر امور مهاجرین در دیدار با سفیر جدید پاکستان مقیم کابل خواستار تمدید کارت‌های مهاجرت افغان‌ها در پاکستان پس از ۳۱ دسامبر سال روان میلادی شد.

افغانستان خواستار تمدید کارت‌های مهاجرین مقیم پاکستان پس از ۳۱ دسامبر سال جاری میلادی شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در دیدار با زاهد نصرالله خان سفیر جدید پاکستان در کابل روی مشکلات اقامت مهاجرین و پناهندگان افغان در پاکستان، روند ثبت نام آنها و پروسه عودت بحث و گفتگو کرد.

وزیر امور امور مهاجرین و عودت کنندگان گفت فراهم ساختن تسهیلات برای عودت کنندگان از اولویت کاری دولت افغانستان است.

به گفته آقای عالمی، عودت ۱،۳ میلیون مهاجر و پناهنده از پاکستان در کوتاه مدت ناممکن است و دولت افغانستان در کنار تلاش برای عودت آنها نیاز به تمدید کارت های مهاجرت افغان ها پس از ۳۱ دسامبر سال روان میلادی دارد.

وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان گفت نیاز است که قبل از ۳۱ دسامبر با اشتراک UNHCR نشست سه جانبه به منظور تمدید اقامت مهاجرین افغان برگزار گردد.

سید حسین عالمی بلخی در جلسه اظهار امیدواری نمود که سیاست های دو کشور باید مسایل مهاجرت را متاثر نسازد.

زاهد نصرالله خان سفیر جدید التقرر پاکستان نیز از تلاش های وزارت امور مهاجرین برای عودت اظهار قدردانی نمود و تعهد نمود که عودت افغان ها از پاکستان دواطلبانه خواهد بود و مسایل سیاسی پدیده مهاجرت را متاثر نخواهد ساخت.

سفیر پاکستان نیز بر یک نشست سه جانبه بخاطر حل مشکلات مهاجرین افغان تاکید کرد.

داکتر عالمه معین امور پناهنده وزارت امور مهاجرین که در این نشست نیز حضور داشت در رابطه به آمادگی های روند ثبت نام مهاجرین فاقد مدرک در پاکستان گفت پروسه مذکور بتاریخ ۲۵ جولای در پاکستان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.