دادگاهی در اردن یک سرباز را به اتهام قتل عمد سه نظامی آمریکایی به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم کرد.

حبس ابد برای یک سرباز اردنی به اتهام قتل سه نظامی آمریکاییبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، یک منبع قضایی اعلام کرد دادگاه نظامی اردن امروز (دوشنبه)، یک سرباز اردنی را به اتهام قتل عمد سه مستشار نظامی آمریکایی در یک پایگاه هوایی در این کشور به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم کرد.

دادگاه در حالی این سرباز اردنی را در پرونده قتل سه نظامی آمریکایی با برنامه‌ریزی قبلی مجرم شناخت، که او همواره اتهام قتل عمد را رد کرده است.

حادثه کشته شدن 3 نظامی آمریکایی در یکی از پایگاه‌های هوایی اردن باعث ایجاد تنش در روابط میان میان واشنگتن و متحد خاورمیانه‌ایش شده بود.

مقامات اردنی پیش‌تر اعلام کرده بودند زمانی که این سه نظامی آمریکایی از توقف خودرویشان در ورودی این پایگاه هوایی سر باز زده‌اند، سرباز اردنی چاره‌ای جز شلیک به سوی آن نداشته است. این در حالی است که واشنگتن با رد این اظهارات مقامات اردنی، مدعی است قتل این سه نفر انگیزه سیاسی داشته است.

اردن، یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه، در راستای یک برنامه مشارکت نظامی با واشنگتن، میزبان صدها پیمانکار آمریکایی است. همچنین، جنگنده‌های اف-16 آمریکا با پرواز از پایگاه‌های هوایی اردن حملات خود را علیه گروه تروریستی داعش در سوریه انجام می‌دهند. چندین واحد از نیروهای ویژه آمریکا در خاک اردن مستقر هستند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکنون میلیون‌ها دلار برای ایجاد زیرساخت‌های نظامی در اردن و اجرای پروژه‌های نوسازی پایگاه‌های هوایی این کشور به منظور قابل استفاده کردن آن‌ها برای پرواز جنگنده‌ بمب‌افکن‌های آمریکایی از این پایگاه‌ها، هزینه کرده است. همچنین، بهمن ماه سال گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کمیته های ویژه آمریکا و اردن کار تدوین طرح و نقشه های لازم برای اجرای پروژه احداث یک پایگاه جدید نظامی در خاک اردن را با هزینه کامل وزارت دفاع آمریکا آغاز کرده‌اند. احداث این پایگاه‌های نظامی از سوی پنتاگون به بهانه مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه و در واقع با هدف گسترش نفوذ آمریکا در این منطقه صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

یک سرباز اردنی به اتهام قتل سه نظامی آمریکایی به حبس ابد با اعمال شاقه محکوم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار