کریمی نیا؛

اعلام پشتیبانی سازمان پدافند‌ غیرعامل‌ از وزارت بهداشت برای برگزاری انتخابات امن نظام پزشکی

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پد‌افند غیرعامل‌ با اشاره به حملات بیوسایبری‌ به حوزه سلامت گفت: سازمان پدافند غیرعامل آمادگی خود برای پشتیبانی از وزارت بهداشت برای برگزاری انتخابات امن نظام پزشکی اعلام کرد.

سازمان پدافند‌ غیرعامل‌ امنیت انتخابات الکترونیک نظام‌پزشکی را تضمین کردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد کریمی‌نیا‌ مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پد‌افند غیرعامل‌ در حاشیه نخستین همايش ملى پدافند بيوسايبرى در نظام سلامت که در سازمان پدافند غيرعامل برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و تمام سازمان‌های مرتبط با سلامت با نظام بهداشتی و درمانی کشور در ارتباط هستند.

 وی ادامه داد: سازمان پدا‌فند غیرعامل‌ تهدیدات زیستی در حوزه سلامت را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و در زمینه زیستی و سا‌یبری، قرارگاه‌های تخصصی دارد و یکی از موضوعاتی که مورد توجه سازمان پد‌افند غیرعامل‌ قرار دارد مبحث بیو‌ و سایبر‌ است که می‌توانند این دو حوزه به عنوان فرصت و هم تهدید محسوب شوند.

کریمی‌نیا با بیان اینکه سازمان پد‌افند غیر‌عامل در سال 2016 برابر کرده بود که نظام‌های سلامت دنیا تحت حملات سایبر‌ی قرار می‌گیرند گفت: شاهد آن بودیم که چند ماه پیش باج‌افزاری نزدیک به 100 کشور دنیا را در حوزه سلامت مورد حمله قرار داد اما با پیگیری‌های سازمان پدافند‌ غیرعامل‌ و وزارت بهداشت در نظام سلامت کمترین‌ آسیب به کشور وارد شد زیرا تهدیدات‌ به طور کلی مانیتور‌ شدند‌ و اقدامات‌ ایمن‌سازی به خوبی صورت گرفت‌.

معاون بهداشت و درمان سازمان پد‌افند غیرعامل‌ به حملات بیوسایبری‌ و تهدیدات به ژنتیک‌ کشور گفت: در حوزه بیوسایبر‌ موضوعی که مورد توجه قرار گرفته تهدیدات به ژنتیک‌ کشور است و سازمان پدافند‌ غیرعامل‌ در حوزه ژنتیک‌ انسانی، نباتات‌ و دام ورود کرده و زیرساخت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی‌ کشور در بخش ژنتیک در حال ارتقاء است تا مورد حملات بیوسایبری‌ قرار نگیریم‌.

کریمی‌نیا به حملات بیوسایبری‌ به زیرساخت‌های دارویی، انتقال خون و مؤسسات‌ واکسن‌سازی کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه افراد و گروه‌های تروریستی  تلاش‌ می‌کنند برای ضربه به کشورها از این روش استفاده کنند و وجود آنتی‌ویروس‌ها و باج‌افزارها‌ برای مقابله با این حملات بوده و اقدامات خوبی در وزارت بهداشت و سازمان پدافند‌ غیر‌عامل برای مقابله با این حملات صورت گرفته است.

 وی افزود: در سازمان پد‌افند غیر‌عامل به زیرساخت‌های دارویی، سازمان انتقال خون و انیستیتو‌پاستور و مرکز سرم‌سازی رازی به عنوان تولیدکنندگان‌ واکسن توجه شده تا مورد حملات سایبری‌ قرار نگیرند. در این حوزه حمله‌های سایبر‌ی داشتیم اما آسیب‌ها جدی نبوده است و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کریمی‌نیا به ورود سازمان پد‌افند غیر‌عامل به منظور حفظ امنیت در نخستین انتخابات الکترونیک‌ کشور اشاره کرد و گفت: انتخابات نظام‌پزشکی  نخستین انتخابات الکترونیک کشور است که سازمان پد‌افند غیرعامل‌، قرارگاه پد‌افند سا‌یبری و متخصصان مربوطه پشتیبان وزارت بهداشت شدند تا نخستین انتخابات الکترونیک کشور ایمن برگزار شود.

انتهای پیام/

حمله سایبری‌ به زیرساخت‌های دارویی، انتقال خون و مؤسسات تولید واکسن در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار