رونمایی از اسکناس جدید ۱۰ پوندی انگلیس منقش به تصویر نویسنده مشهور این کشور+ عکس

همزمان با دویستمین سالگرد درگذشت «جین آستن» از اسکناس ۱۰ پوندی جدید انگلیس رونمایی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌‎الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ اسکناس جدید 10 پوندی انگلیس که عکس «جین آستن»، نویسنده معروف انگلیسی روی آن نقش بسته است امروز 18 ژوئیه همزمان با دویستمین سالگرد درگذشت او رونمایی می شود.

این مراسم از سوی بانک انگلیس در کلیسای وینچستر برگزار می شود و برای نخستین بار است که عموم مردم این کشور می توانند این اسکناس پلیمری را پیش از انتشار آن در ماه سپتامبر از نزدیک مشاهده کنند.

رونمایی از اسکناس ۱۰ پوندی همزمان با ۲۰۰ اُمین سالمرگ نویسنده شهیر انگلیسی

جین آستن نویسنده کتاب های «غرور و تعصب»، «عقل و احساس» و «اِما» روز 18 ژوئیه 1817 در وینچستر انگلیس درگذشت. از آن پس کلیسای کاتولیک وینچستر نیز سهمی ماندگار از ادبیات انگلیسی را به خود اختصاص داد.

قرار است این اسکناس جدید جایگزین اسکناس کاغذی با تصویر چارلز داروین که از سال 2000 در نظام پولی انگلیس در گردش است، شود. اسکناس 10 پوندی جدید که به وسیله «دومینیک اوانز» طراحی شده از نمونه قدیمی آن کوچکتر است.

این تنها پول رایج انگلیس نیست که تصویر جین آستن روی آن نقش بسته است. تعداد محدودی از سکه های 2 پوندی نیز منقش به نیم رخ این نویسنده است.

انگلیس چندی پیش اسکناس 5 پوندی جدید را وارد چرخه پولی این کشور کرد که با انتقادات زیادی از سوی فعالان حقوق حیوانات مواجه شد. استفاده از چربی گاو در این اسکناس‌ها خشم گیاه‌خواران و فعالان حقوق حیوانات در این کشور را برانگیخت. بانک مرکزی انگلیس در تلاش است تا چربی گاوی را که مانع از پارگی اسکناس می شود را با ماده دیگری جایگزین کند.

انتهای پیام/

رونمایی از اسکناس جدید ۱۰ پوندی انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۸ تير ۱۳۹۶
گزارش خوبی بود.
آخرین اخبار