دانشور در نشست خبری یک دقیقه و سیزده ثانیه مطرح کرد؛

رشد نسل سوم بی شناسنامه ها در کشور / وزارت تعاون و رفاه اجتماعی باید از یکدیگر جدا شوند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت:نسل سوم بی‌شناسنامه‌ها در کشور رو به رشد هستند و اگر برای حل این موضوع تدبیری اندیشیده نشود نمی‌توانیم این مشکل را به راحتی مرتفع کنیم.

رشد نسل سوم بی شناسنامه ها در کشور / وزارت تعاون و رفاه اجتماعی باید از یکدیگر جدا شوند به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه دانشور عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری نمایش یک دقیقه و سیزده ثانیه که امروز در خانه هنرمندان برگزار شد با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی و بحث زنان کارتن‌خواب اظهار داشت: در سال‌های گذشته سیاست‌گذاران نسبت به این موضوع غفلت‌های فراوانی داشتند .

 وی افزود: از برنامه اول توسعه کشور تا به امروز به موضوع آسیب‌های اجتماعی پرداخته نشده و همین امر باعث شده که امروز مشکلات فراوانی در حوزه زنان کارتن خواب ، کودکان کار و غیره داشته باشیم.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروزه شاهد رشد زنان کارتن خواب در کشور هستیم گفت: نمی‌دانم چرا زمانی که یک موضوع عمیق می‌شود به دنبال راه حلی برای مهار آن هستیم.

 دانشور با تاکید بر اینکه امروزه پدیده کارتن خوابی به یک سبک زندگی تبدیل شده است افزود: نمی‌توانیم به راحتی جلوی تغییر این سبک را بگیریم چرا که هم اکنون زیرساخت‌های آن در کشور ایجاد نشده است.

 وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای انجام شده تنها 5 درصد از زنان کارتن خواب و معتاد تمایل به تغییر روند زندگی خود دارند.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروزه در بسیاری از شهرستان‌های کشور زیرساخت‌های قوی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نداریم، گفت: حتی سازمان‌های مردم نهادی هم که در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند بسیار اندک هستند و هزینه‌های آن‌ها کفاف رسیدگی به مسائل و مشکلات اقتصادی را نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: نسل سوم بی‌شناسنامه‌ها در کشور رو به رشد هستند و اگر برای حل این موضوع تدبیری اندیشیده نشود در آینده‌ای نزدیک نمی‌توانیم این مشکل را به راحتی مرتفع کنیم.

دانشور با بیان اینکه باید در راستای جداسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کنیم، گفت: بدون تردید با این جداسازی می‌توانیم حجم بسیاری از مشکلات آسیب‌های اجتماعی را با یک وزارتخانه جدا به نام رفاه برطرف کنیم.

 

انتهای پیام /

رشد زنان کارتن خواب در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار