یزد؛

یکی از معضلات امروز جامعه ما در ارتباط با حضور بیش از حد جوانان در فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در استان گفت:فضا ی مجازی فضا و وقت فرزندان ما را گرفته است و متاسفانه از این طریق فضای مساجد را نیز خالی کرده و به نوعی حتی به مراسم‌های ما لطمه زده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزدگفت: یکی از معضلات امروز جامعه ما در ارتباط با حضور بیش از حد جوانان در فضای مجازی است به نحوی که فضا و وقت فرزندان ما را گرفته است و متاسفانه از این طریق فضای مساجد را نیز خالی کرده و به نوعی حتی به مراسم‌های ما لطمه زده است.

ناصری یزدی بیان کرد: الان با وجود شبکه‌های بسیار زیاد ماهواره‌ای، دشمنان سعی دارند تا جوانان ما را منحرف کنند که در این زمینه نیز متاسفانه هنوز برخی از مسئولان ما نیز دغدغه دیندار کردن و نجات جوانان را ندارند و به همین دلیل نیز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما روی زمین مانده است.

وی با بیان اینکه انسان انقلابی در جوشش ایمان است و زمانی که در آن رسوخ می‌کند دلش می‌خواهد همه را نیز به این سمت بکشاند که امام (ره) نمونه بارزی از این افراد بود، بیان کرد: دشمن امروز سعی کرده تا جوانان ما را گمراه کند و این دغدغه را نیز از ما دور کند ولی در مقابل امام (ره) تاکید داشتند که این دغدغه وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه  گفت: بابیان اینکه آموزش و پرورش تربیت دینی دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهد، گفت: معلمان نسبت به مباحث دینی دانش‌آموزان دغدغه داشته باشند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست ارائه گزرش عملکرد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد و تجلیل از برترین‌های سال 95 در این بخش اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد الان به عنوان پایگاهی مناسب برای ما و به عنوان پایگاهی معنوی است که می‌توان از طریق آن جوانان را به مساجد جذب کرد.

وی افزود: امروز متاسفانه آنطور که شایسته است از مساجد استفاده نمی‌شود که بایستی در هر فرصتی از کارکردهای آن استفاده کرد.
امام جمعه یزد بیان کرد:

ناصری یزدی تصریح کرد: در آموزش و پرورش همه معلمان باید دغدغه دینداری دانش‌آموزان را داشته باشند و آن را در سطح جامعه نیز گسترش دهند تا از این طریق پرورش صحیحی از فرزندانمان داشته باشیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ما باید در کانون‌ها درد دین را در افراد ایجاد کنیم و با جذب و حضور فعال امامان جماعت در مساجد آن را تقویت نماییم، گفت: متاسفانه ما هنوز برای چگونگی جذب جوانان کار نکرده‌ایم، این نیز هنر می‌خواهد و امام‌(ره) در این انقلاب این هنر را داشت و همه افراد در سنین مختلف را در انقلاب جای داد.

ناصری یزدی بیان کرد: من معتقدم که نباید اکتفا کرد که مسجد و کانون فقط برای افراد حاضر در مسجد است بلکه باید شعاع خود را از مسجد تا مسجد قرار داد و یکی یکی جوانان را دعوت و جذب به مساجد کرد و در کنار آن نیز خوراک و محتوا به آنها بدهیم.

وی گفت: یکی از روش‌هایی که باید برای جذب به کار بگیریم تغییر در اخلاق و برخورد خود است و به صورت متواضع و با خشوع جوانان را جذب کنیم.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه الان فضای مجازی فرزندان ما را به سمت خود برده است و ما باید برای جلوگیری از آسیب های این فضا برنامه مناسبی داشته باشیم، بیان کرد: اگر به جوانان شخصیت دهیم کار می‌کنند زیرا جوانان ما طینت پاک دارند و تنها لازم است ما باید به آنها فضا و خوراک دهیم.

انتهای پیام/ی

معلمان نسبت به مباحث دینی دانش‌آموزان دغدغه داشته باشند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار