مهاباد؛

بهره برداری از خوراک دام و طیور در بوکان

پیشرفته ترین و مجهزترین کارخانه تولید خوراک دام و طیور آذربایجان غربی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در بوکان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر کل تعاون روستای استان آذربایجان غربی امروزدر آئین افتتاح این واحد تولیدی گفت: این کارخانه تولیدی در زمینی به مساحت 2هکتار و با زیر بنای سه هزار متر مربع در پنج طبقه در نزدیکی روستای 'ملالر' از توابع بخش سیمینه بوکان واقع در مسیر جاده بوکان به میاندوآب ساخت شد. بهره برداری از خوراک دام و طیور در بوکان
شهریار حیدری افزود: این کارخانه با 23 میلیارد ریال سرمایه اتحادیه دامداران استان آذربایجان غربی با ظرفیت 10تن در ساعت ساخت شده که با افتتاح این طرح برای 20نفر به صورت مستقیم و 54 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: این کارخانه به پیشترفته ترین دستگاه های خط تولید و بر اساس آخرین روش های استاندارد روز ایران و اروپا ساخته شده و می تواند انواع کنسانتره های شیری، پرواری،میش و گوسفندی را با ظرفیت تولید اسمی 20 هزار تن در سال را تولید کند.
حیدری ادامه داد: شهرستان بوکان یکی از قطب های مهم کشاورزی تاثیر گذار درسطح استان است که به واسطه تولید گندم لقب انبار غله استان را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در شهرستان بوکان به واسطه وجود واحد تولید بذر گندم سالانه 17 تا 20 هزار تن بذر تولید می شود.
مدیر کل تعاون روستای استان آذربایجان غربی از وجود هشت مرکز خرید شیر در استان خبر داد و افزود: به زودی در سطح استان آذربایجان غربی مرکز خرید تضمینی شیر راه اندازی خواهد شد.
انتهای پیام/ع



با هزینه ای بالغ بر 23 میلیارد ریال کارخانه تولید خوراک دام و طیور بوکان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.