رضایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

لجستیک بخش مغفول مانده صنعت کشور/ضرورت ارتقای دانش فنی شرکت های حمل و نقل

مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری در پروژه‌های حمل و نقل گفت: شرکت‌های لجستیک کشور هنوز با روش‌های قدیمی درگیر هستند و زیرساخت‌هایی ایجاد کرده اند که فرزند ناخوانده صنعت شده اند.

میثم رضایی مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری در پروژه های حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:در ایران به دلایل مختلف ،93 درصد حمل ونقل را حمل ونقل جاده ای پوشش می دهد و جالب است بدانید که لجستیک 25 درصد سهم سبد کالا را تشکیل می دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی بین حمل ونقل و لجستیک وجود دارد، افزود: لجستیک بمعنای آمادگری بوده ونه تنها حمل ونقل را پوشش داده بلکه به فازهایی از بازرگانی همچون انبارداری،برنامه ریزی ،بیمه و حتی امور بانکی ورود پیدا کرده است.

رضایی اضافه کرد:اکنون در کارخانه های بزرگ شاهدیم که یک شرکت لجستیک مواد اولیه را هم تهیه می کند .

این فعال حوزه حمل ونقل کشور با بیان اینکه یکی از کلیدهای رشد صنعت در دنیا،صنعت لجستیک است،تصریح کرد:اتفاقات نامطلوبی مانند تولید ضایعات کشاورزی،بازرگانی و بهره وری پایین در اثر عدم استفاده درست از صنعت لجستیک است ودر صورتیکه دولت می خواهد اقتصاد کشور رشد خوبی در همه زمینه ها داشته باشد باید در این صنعت پیشرفت کند.

وی همچنین اظهار داشت:شرکت های لجستیک ما هنوز با روش های قدیمی درگیر هستند و از آن بدتر این است که زیرساخت هایی ایجاد کرده اند که فرزند ناخوانده صنعت شده اند.

رضایی یادآور شد:در کشور ما زمان زیادی از بلوغ سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی ودولتی نگذشته است و چند سالیست بخش خصوصی اجازه سرمایه گذاری در زیرساخت ها را پیدا کرده است.

وی در پایان تاکید کرد:یکی از مهمترین راهکارها برای پیشرفت لجستیک در کشور بالا بردن سطح دانش در این صنعت است زیرا میانگین سواد در شرکت های حمل ونقل بسیار پایین است.همچنین توجه به زیرساخت ها می تواند تاثیر بسزایی در پیشبرد این صنعت داشته باشد.

انتهای پیام/

زیرساخت های ضعیف فرزند ناخوانده لجستیکیهای بی سواد است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار