یاسوج؛

بررسی وضعیت الحاق روستاهای حریم به شهر یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت الحاق روستاهای حریم به شهر یاسوج در حال بررسی است و تا زمان تصمیم‌گیری مردم شتاب‌زده عمل نکنند.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید موسی خادمی در نشست  شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد که موضوع الحاق روستاهای حریم به شهر یاسوج یکی از دستور کارهای این نشست بود با اشاره به مهم بودن این دستور کار گفت: با این تصمیم شهر یاسوج به یک شهر 200 هزار نفری تبدیل می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به دنبال تصمیمات شتاب‌زده در الحاق روستاها حریم شهر به شهر یاسوج نیستیم، افزود: باید از منطقه سرآبتاوه تا مادوان را مدیریت واحد کنیم تا در آینده دچار مشکل نشویم، مشاور طرح روش‌های اجرایی مدیریت را در قالب نقاط منفصل ببیند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فعلا قصد گسترش روستاها را به اراضی خالی نداریم، گفت: تأکید ما همچنان بر حفظ اراضی میانی است.

خادمی عنوان کرد: طبق قانون روستاهایی که در حریم شهرها هستند باید به نقاط منفصل شهری ملحق شوند که این اقدام قبلا برای مناطق سروک انجام شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای الحاق روستاها به شهر یاسوج در حال انجام است، افزود: نحوه الحاق روستاها به شهر باید توسط مشاور دیده شود، ضمن اینکه مردم بر این اساس تصمیمی نگیرند.

وی تبدیل شدن منطقه مادوان به شهر را غیرقانونی دانست و عنوان کرد: تصمیمات شتاب‌زده و تابع فشارهای محلی اشتباه است که شهر مادوان در گذشته به همین دلیل به شهر تبدیل شد که این کار غیرقانونی بوده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: الحاق روستاها به شهر باید به درستی صورت گیرد و مردم نباید فعلا در این خصوص تصمیم بگیرند چرا که ممکن است اراضی در این مناطق به کاربری اداری، نظامی، کاربری فضای سبز و سایر کاربری‌ها تغییر داده شود.

 

انتهای پیام/ش

تبدیل شدن مادوان به شهر غیرقانونی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.