در نشست مطبوعاتی ولایتی و فرستاده چین در امور سوریه مطرح شد

پیشنهاد ایران در آتش‌بس اقدامی مناسب برای حل سیاسی بحران سوریه بود/به مصلحت کویت نیست تحت تاثیر آل‌سعود رفتار کند

فرستاده چین در امور سوریه به همراه ولایتی در نشست مطبوعاتی شرکت کرد.

اقدام ایران در آتش‌بس سوریه اقدامی مناسب برای حل سیاسی بحران سوریه بود/به مصلحت کویت نیست تحت تاثیر آل‌سعود رفتار کندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست مطبوعاتی علی‌اکبر ولایتی و فرستاده دولت چین در امور سوریه در جمع خبرنگاران برگزار شد. 

در این نشست شیه شیائو یان هدف از سفرش به ایران را تبادل نظر در مورد سوریه و روابط دوجانبه بین ایران و چین عنوان کرد و گفت: امروز با افتخار فراوان با مشاور مقام معظم رهبری در امور سوریه تبادل نظر عمیق به عمل آوردیم. 

فرستاده دولت چین در امور سوریه تصریح کرد: ایران در راستای حل و فصل سیاسی در سوریه کارهای زیادی کرد و اقدام ایران در خصوص آتش‌بس اقدامی مناسب برای حل سیاسی بحران سوریه بود.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران کشوری مهم در منطقه و در مسائل سوریه است اظهار داشت: ایران یکی از شرکای مهم چین است و ما علاقمندیم در مورد سوریه با ایران همکاری داشته باشیم. 

در ادامه این نشست ولایتی به روابط قدیمی چین و ایران اشاره کرد و گفت: سفر فرستاده چین به ایران نشان دهنده توسعه روابط است. 

ولایتی ادامه داد: با توجه به فعالیت ایران در راستای کمک به دولت‌های قانونی و مردم سوریه و اهمیت آن امروز شاهدیم که نقش ایران در این مسئله برای دنیا و دوستانمان از جمله چین آشکار شده است. 

وی با بیان اینکه چینی‌ها در گذشته به این نتیجه نرسیده بودند که در مورد سوریه همکاری‌های دوجانبه داشته باشیم بیان داشت:‌ امروز که ایران حسن نیت خود برای تامین امنیت در سوریه را نشان داده نه تنها سوریه، بلکه کشورهای اروپایی هم تمایل به برقراری امنیت در سوریه پیدا کرده‌اند و کشورهایی که دنبال صلح هستند به نقش ایران واقف شده‌اند و به دنبال کمک به اقدامات ایران برای تامین امنیت هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد:‌ ما به نقض عهد آمریکا معترضیم و معتقدیم بعد از بازگشت ظریف ، عراقچی و تخت روانچی به ایران باید گفته‌های آن‌ها را بشنویم و تصمیم مشترک بگیریم و یقینا نقض عهد آمریکایی‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند. 

ولایتی در خصوص اقدام اخیر کویت در مقابل ایران گفت: به مصلحت کویت نیست که تحت تاثیر آل سعود رفتار کند. 

وی یادآور شد: در هنگام حمله صدام به کویت ایران اولین کشوری بود که کمتر از 24 ساعت این حمله را محکوم کرد.

 ولایتی با تاکید بر اینکه حفظ روابط کویت با ایران به نفع خودش است گفت:‌به مصلحت آن‌ها نیست که تحت فشار آمریکا و عربستان چنین رفتارهایی کنند و توصیه ما این است که منافع ملی خود را بر اساس حسن هم‌جواری تنظیم کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وضعیت اعزام حجاج به عربستان گفت: بنابر این است که دولت سعودی همکاری کند و در صورتی که عزت و حرمت حجاج ایرانی حفظ شود تنها با این شرط دولت جمهوری اسلامی با اعزام حجاج موافقت کرده است و قطعا دولت جمهوری اسلامی حافظ امنیت و حرمت حجاج خود خواهد بود.

انتهای پیام /

دولت جمهوری اسلامی حافظ امنیت و حرمت حجاج خود خواهد بود

 

برچسب ها: ولایتی ، حجاج ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار